Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
|
Wysłany: 24 Kwi 2010, 12:40 Temat postu: |
|
|
jpmorgan i amande
Ciesze sie ze w tym watku zaczynaja sie wypowiadac osoby, ktore normalnie mysla.
Wlasnie kluczem do rozwiazania sprawy staje sie zapis lotu tego IL-76 i ewentualnie innego samolotu, ktory byl w poblizu.
Awaria systemy TAWS jest malo prawdopodobna, poza tym dzis podano informacje ze 2000m przed lotniskiem samolot znajdowal sie na prawidlowej wysokosci. Oznacza to ze podchodzenie do ladowania bylo jak najbardziej prawidlowe i prawidlowo dzialaly wszystkie systemy.
Zwiekszone opadanie zaczelo sie od 1500 przed lotniskiem.
Wydarzylo sie wiec cos nieprzewidzianego.
Taki nagly spadek wysokosci spowodowac mogl tylko czynnik zewnetrzny jak wlasnie wpadniecie w strugi zaskrzydlowe innego samolotu, badz nawet zaryzykuje przypuszczenie KOLIZJA z nim.
Nie wchodzi w gre nawet awaria ktoregos z silnikow, gdyz ciag przy schodzeniu jest minimalny i wplyw na opadanie bylby mniejszy.
Natomiast w strugach schodzacego w dol powietrza - cos jak podmuch w dol, pilot nic nie moze zrobic, bo .... 'nie ma w czym latac'.
Ewentualna kolizja tlumaczylaby dlaczego prezydencki Tu-154 stracil czesc skrzydla. Drugi samolot mogl 'obciac' to skrzydlo np statecznikiem kierunkowym - utrata usterzenia pionowego nie doprowadzilaby do katastrofy tego drugiego samolotu, jesli uszkodzeniu nie uleglo usterzenie wysokosci.
Dotychczasowa ´medialna' wersja ze samolot stracil czesc skrzydla po kolizji z drzewem ktore takze sie zlamalo, jest cokolwiek naciagana, aczkolwiek ostatecznie tez mozliwa.
Podawana dotychczas informacja o tym ze IL-76 probowal ladowac i skierowano go na inne lotnisko moze byc nieprawdziwa.
Tzn rzeczywiscie probowal ladowac, ale po kolizji z naszym samolotem, albo po bliskim przeleceniu w jego poblizu (co jedno, albo drugie spowodowalo zwiekszone opadanie, skret i rozbicie polskiego samolotu) dostal rozkaz by jak najszybciej spier...alac z tego lotniska bo uszkodzenia na nim bylyby dowodem ze przyczynil sie do wypadku.
Putin i miedwiediew wpadaja w przerazenie tym co sie stalo, durny wypadek na skutek czyjes durnej niekompetencji a biorac pod uwage kaliber ofiar, wszystko wyglada jak zamach.
Teraz informacje ktore sa podawane maja na celu maksymalnie odwrocic uwage od obecnosci innych samolotow przy tym ladowaniu.
Rosyjsi zastepca dowodcy obrony powietrznej udziela tej wypowiedzi ze po spostrzezeniu ze samolot polski opada polecono mu wyrownac lot, a nastepnie kilkakrotnie udac sie na inne lotnisko, podczas gdy w ciagu 6 sek nie mozna zdazyc tego wszystkiego powiedziec - pomimo to ta nie trzymajaca sie kupy informacja jest podana nawet w Wikipedii i cytowana we wszystkich newsach.
Dziennikarzom i wszystkim sobom bedacym n amiejscu rekwiruje si ematerial fotograficzny - ktos mogl nakrecic podejscie do ladowania IL-76 i byc moze widoczne by byly uszkodzenia wskazujace na kolizje z naszym samolotem.
Swoje wnioski przekazalem gdzie trzeba, do wydawcy gazety, ktory takze jest pilotem.
Podsumowujac,
Na 95% jestem przekonany ze przyczyna katastrofy byla zbyt bliska obecnosc innego samolotu, lub nawet kolizja z nim.
Rosjanie robia wszystko by zatuszowac swoj idiotyczny udzial w tym wypadku, bo kto uwierzy ze wszystko bylo tylko nieszczesliwym wypadkiem w warunkach zlej widocznosci i z niefrasobliwoscia kontrolera lotow ?
Oczywiscie na slowo 'wina' zaraz pada skojarzenie - 'zamach'.
Ale jak ktos sie zagapi i rozjedzie dziecko na przejsciu to jest winny smierci i spowodowania wypadku, a nei wyjechal z domu z zamiarem pozbawienia zycia dziecka XY na przejsciu przy ulicy ZZ, prawda ?
Zgodnie z prwem Murphy´ego jednk, jesli cos jest wogole mozliwe to predzej czy pozniej sie zdarzy.
Zdarzylo sie.
Pytanie - co sie stalo z zaloga IL-76?
Czy zostali przesluchani ? |
|
Powrót do góry |
|
 |
| amande
| Dołączył: 28 Mar 2009 | Posty: 105 | Skąd: Reykjavik |
|
Wysłany: 24 Kwi 2010, 13:12 Temat postu: |
|
|
Nie podejmujÄ siÄ dyskusji , gdyĹź posiadam bardziej humanistyczne wyksztaĹcenie. Jednak nie wierzÄ w zapewnienia, Ĺźe tylko zĹa pogoda i bĹÄ
d pilotĂłw spowodowaĹ katastrofÄ. WÄ
tpiÄ rĂłwnieĹź, czy kiedykolwiek zostanie to prawidĹowo i wiarygodnie wyjaĹnione !!! |
|
Powrót do góry |
|
 |
| CaĹusek UĹťYTKOWNIK ZBANOWANY
| Dołączył: 17 Sie 2009 | Posty: 81 | Skąd: Rkv |
|
|
Powrót do góry |
|
 |
|
Wysłany: 24 Kwi 2010, 13:49 Temat postu: |
|
|
Czytaj uwaznie to co napisalem.
N apoczatku 2009 roku byly artykuly ze Reykjavik jest pelen glodnych i bezdomnych ludzi koczujacych na ulicach - takze wierzylas w to, tylko dlatego ze jest to napisane na pierwszej stronie jakiegos portalu.
To informacja, tyle samo warta, co wypowiedz rosyjskiego dowodcy obrony powietrznej ze w 6 sek nadal do zalogi cala serie dlugich komunikatow i jeszcze otrzymal na niektore odpowiedz
 |
|
Powrót do góry |
|
 |
|
Wysłany: 24 Kwi 2010, 13:58 Temat postu: |
|
|
Nalezy to traktowac orientacyjnie
 |
|
Powrót do góry |
|
 |
|
Wysłany: 24 Kwi 2010, 14:15 Temat postu: |
|
|
System TAWS jest nawet w ogole w tej katastrofie nieistotny .To tylko pomoc nawigacyjna.
Mogl sobie nie dzialac, mogl sie psuc 100 razy na minute, mogl byc zaprogramowany na teren Tatrzanskiego Parku Narodowego albo na Pireneje, w zaden sposob nie tlumaczy to naglej utraty wysokosci ze zmiana kierunku lotu i przechyleniem
Takich 'rewelacji' w mediach bedzie jeszcze mnostwo, pewnei co dzien inna , im bardziej tajemniczo brzmiaca i niezrozumiala dla zwyklego zjadacza chleba, tym bardziej ludzie to kupia. |
|
Powrót do góry |
|
 |
| darek 13 ILOĹÄ OSTRZEĹťEĹ: 1 (dublowanie ogĹoszeĹ)
| Dołączył: 10 Kwi 2008 | Posty: 682 | Skąd: Z nie nacka |
|
Wysłany: 24 Kwi 2010, 14:17 Temat postu: |
|
|
Konieczko napisał: |
Taki nagly spadek wysokosci spowodowac mogl tylko czynnik zewnetrzny jak wlasnie wpadniecie w strugi zaskrzydlowe innego samolotu, badz nawet zaryzykuje przypuszczenie KOLIZJA z nim.
|
Podaj jakikolwiek odnoĹnik do definicji strugi zaskrzydĹowej i jakikolwiek odnoĹnik do sposobu oddziaĹywania strug zaskrzydĹowych samolotu poprzedzajÄ
cego na lecÄ
cy za nim samolot.
Jak dĹugo w gazie (powietrze jest gazem) utrzymuje siÄ struga zaskrzydĹowa i jaki jest jej wpĹyw na obiekty ktĂłrych kĂłrs jest zbieĹźny lub poprzeczny wzglÄdem strug.
Normalnie w ĹźeglujÄ
c kiedyĹ po Wigrach wpadĹem w zarufowy kilwater okrÄtu floty wycieczkowej i mnie wyrzuciĹo na GopĹo...quĹşwa ile siÄ potem Ĺodki napchaĹem  _________________ ZrĂłwnowaĹźona kobieta to wspaniaĹy przyjaciel czĹowieka. |
|
Powrót do góry |
|
 |
| JPMorgan UĹťYTKOWNIK ZBANOWANY
| Dołączył: 26 Gru 2009 | Posty: 215 | Skąd: Reykjavik |
|
Wysłany: 24 Kwi 2010, 14:26 Temat postu: |
|
|
amande napisał: | Nie podejmujÄ siÄ dyskusji , gdyĹź posiadam bardziej humanistyczne wyksztaĹcenie. Jednak nie wierzÄ w zapewnienia, Ĺźe tylko zĹa pogoda i bĹÄ
d pilotĂłw spowodowaĹ katastrofÄ. WÄ
tpiÄ rĂłwnieĹź, czy kiedykolwiek zostanie to prawidĹowo i wiarygodnie wyjaĹnione !!! |
Katastrofa CASY z 2008 roku nie zostala nigdy nalezycie wyjasniona, a uzasadnienie ze awarii ulegl sztuczny horyzont do dzis w swiatku lotniczym budzi smiech
http://wiadomosci.wp.pl/kat,28354,title,Katastrofa-CASY-na-zawsze-pozostanie-tajemnica,wid,11882600,wiadomosc_prasa.html?ticaid=1a0bf |
|
Powrót do góry |
|
 |
|
Wysłany: 24 Kwi 2010, 14:34 Temat postu: |
|
|
sorry, Moderatora prosze to wywalic, bo sie nie da ogladac, mniejsze znajde  |
|
Powrót do góry |
|
 |
|
|
Powrót do góry |
|
 |
| JPMorgan UĹťYTKOWNIK ZBANOWANY
| Dołączył: 26 Gru 2009 | Posty: 215 | Skąd: Reykjavik |
|
Wysłany: 24 Kwi 2010, 17:32 Temat postu: |
|
|
No dobra, zalozmy ze przyczyny katastrofy byly takie jak Konieczko podaje a wiec wina lezy po stronie rosyjskiej i strona rosyjska chce to zatuszowac. W takim razie nalezaloby sie teraz przyjrzec poczynaniom Rosji wobec Polski. Jesli sie okaze ze nagle Rosja zmienia front wobec Polski i np. bedzie jakas renegocjacja kontraktow gazowych czy Rosja wreszcie przyzna sie do Katynia i beda odszkodowania, bedzie to potwierdzeniem ze czuje sie winna za katastrofe i pojdzie Polsce na ustepstwa za cene ukrycia prawdziwych przyczyn katastrofy. Moze wiec zycie tych ludzi nie poszlo na marne... |
|
Powrót do góry |
|
 |
| darek 13 ILOĹÄ OSTRZEĹťEĹ: 1 (dublowanie ogĹoszeĹ)
| Dołączył: 10 Kwi 2008 | Posty: 682 | Skąd: Z nie nacka |
|
Wysłany: 24 Kwi 2010, 17:38 Temat postu: |
|
|
Po kiego mi dzieĹo sztuki do tego tak wielkie Ĺźe konieczko zdemolowaĹ forum, nie da siÄ teraz tego czytaÄ.
Kolorowe sny, kiedy ....
a definicja to np. OkrÄgiem nazywamy zbiĂłr punktĂłw pĹaszczyzny o odlegĹoĹci x od punktu r.
Pisanie bzdur w stylu fale telefoniczne, zadziobowe strzaĹki rozszarpywania powietrza lub powoĹywanie siÄ na kolegĂłw bez podawania ĹşrĂłdĹa to zwykĹe spekulacje mniemanologiczne. _________________ ZrĂłwnowaĹźona kobieta to wspaniaĹy przyjaciel czĹowieka. |
|
Powrót do góry |
|
 |
| darek 13 ILOĹÄ OSTRZEĹťEĹ: 1 (dublowanie ogĹoszeĹ)
| Dołączył: 10 Kwi 2008 | Posty: 682 | Skąd: Z nie nacka |
|
Wysłany: 24 Kwi 2010, 17:40 Temat postu: |
|
|
Ponownie proszÄ o jakiĹ link w ktĂłrym sobie poczytam o skutkach jakie powoduje latanie w grupie samolotĂłw np. w grupie akrobatycznej
Co najwyĹźej mogĹy jakieĹ drgania powstaÄ resztÄ
zamachu zajÄ
Ĺ siÄ pilot agent obcych, jak pisaĹem korzystaĹ z teleportera. _________________ ZrĂłwnowaĹźona kobieta to wspaniaĹy przyjaciel czĹowieka. |
|
Powrót do góry |
|
 |
|
Wysłany: 24 Kwi 2010, 18:31 Temat postu: |
|
|
darek 13 napisał: | Ponownie proszÄ o jakiĹ link w ktĂłrym sobie poczytam o skutkach jakie powoduje latanie w grupie samolotĂłw np. w grupie akrobatycznej
Co najwyĹźej mogĹy jakieĹ drgania powstaÄ resztÄ
zamachu zajÄ
Ĺ siÄ pilot agent obcych, jak pisaĹem korzystaĹ z teleportera. |
http://en.wikipedia.org/wiki/Wake_turbulence
Przetlumacz sobie w google.
Jedno zdanie stamtad - wiry brzegowe (pokazane na zdjeciach powyzej) powoduja turbulencje utrzymujace sie nawet do 3 minut po przelocie samolotu szczegolnie w fazie startu lub ladowania.
Na stronie tej jest podany wykaz katastrof spowodowanych wpadnieciem w turbulencje spowodowane strugami zaskrzydlowymi innego samolotu.
Latanie w grupie i akrobacje to inna bajka. Nie jest moim celem robic tu wyklad aerodynamiki.
Jak chcesz to poszukaj sobie wedlug pojec kluczowych:
powstawanie sily nosnej
opor indukowany
wspolczynnik sily nosnej
wiry brzegowe
odchylenie strug za skrzydlem |
|
Powrót do góry |
|
 |
|
|
Powrót do góry |
|
 |
| zatroskany ILOĹÄ OSTRZEĹťEĹ: 2
| Dołączył: 09 Paź 2008 | Posty: 1220 | |
|
Wysłany: 24 Kwi 2010, 20:54 Temat postu: |
|
|
Jak widac expert Konieczko juz wie jaka byla przyczyna. On tam zadnych czarnych skrzynek i odtworzenia parametrow lotu nie potrzebuje no bo wie na czuja co bylo. |
|
Powrót do góry |
|
 |
| magda87
| Dołączył: 12 Cze 2009 | Posty: 33 | |
|
|
Powrót do góry |
|
 |
|
Wysłany: 25 Kwi 2010, 0:44 Temat postu: |
|
|
Konieczko i jemu podobnie myslacy inaczej, nie owijajcie w bawelne i ogloscie wszem i wobec iz ta katastrofa byla spiskiem sluzb rosyjskich i przestancie pier........lic takie farmazony jak wyzej, bo od tych waszych madrosci rzygac juz sie chce. |
|
Powrót do góry |
|
 |
|
Wysłany: 25 Kwi 2010, 9:47 Temat postu: |
|
|
Sxxxxn napisał: | Konieczko i jemu podobnie myslacy inaczej, nie owijajcie w bawelne i ogloscie wszem i wobec iz ta katastrofa byla spiskiem sluzb rosyjskich i przestancie pier........lic takie farmazony jak wyzej, bo od tych waszych madrosci rzygac juz sie chce. |
To rzygaj
Jak dotad NIKT w mediach nie poruszyl kwestii bliskosci innych samolotow.
Przepisy lotnicze mowia jasno - odstep pomiedzy startami lub ladowaniami kolejnych samolotow powinien wynosic co najmniej 2-3 minuty, przy czym im wiekszy odstep, tym bezpieczniej.
Rowniez minimalna odleglosc pomiedzy samolotami lecacymi podobnym torem powinna wynosic 4-6 NM (7,2 - 11km), w zaleznosc od mas samolotow.
TO WSZYSTKO SA FAKTY, a ze sie o tym dotad nie mowilo, swiadczy o idealnej dezinformacji i kierowaniu opinii na falszywe tropy. |
|
Powrót do góry |
|
 |
|
Wysłany: 25 Kwi 2010, 10:05 Temat postu: |
|
|
Jeszcze raz na kilku zdjeciach i rysunkach jak tworza sie turbulencje za przelatujacym samolotem:
Tutaj to widac na przykladzie samolotu rolniczego rozpylajacego kolorowy plyn dla lepszej wizualizacji
 |
|
Powrót do góry |
|
 |
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
|