reklama

Forum Islandia :: Forum ICELAND.PL Strona Główna

ICELAND.PL :: Islandia - strona główna portalu

ZANIM COŚ NAPISZESZ PRZECZYTAJ REGULAMIN  
JEŚLI KTOŚ CIĘ OBRAŻA LUB ŁAMIE REGULAMIN, NIE DAJ SIĘ SPROWOKOWAĆ, NAPISZ DO ADMINA!

 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   RejestracjaRejestracja   ProfilProfil   ZalogujZaloguj 

Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   

Dyskusja na temat przyczyn katastrofy w Smolensku
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3 ... 6, 7, 8 ... 17, 18, 19  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Islandia :: Forum ICELAND.PL Strona Główna -> Off-topic
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Konieczko
Gość
PostWysłany: 24 Kwi 2010, 12:40    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

jpmorgan i amande

Ciesze sie ze w tym watku zaczynaja sie wypowiadac osoby, ktore normalnie mysla.

Wlasnie kluczem do rozwiazania sprawy staje sie zapis lotu tego IL-76 i ewentualnie innego samolotu, ktory byl w poblizu.

Awaria systemy TAWS jest malo prawdopodobna, poza tym dzis podano informacje ze 2000m przed lotniskiem samolot znajdowal sie na prawidlowej wysokosci. Oznacza to ze podchodzenie do ladowania bylo jak najbardziej prawidlowe i prawidlowo dzialaly wszystkie systemy.

Zwiekszone opadanie zaczelo sie od 1500 przed lotniskiem.
Wydarzylo sie wiec cos nieprzewidzianego.

Taki nagly spadek wysokosci spowodowac mogl tylko czynnik zewnetrzny jak wlasnie wpadniecie w strugi zaskrzydlowe innego samolotu, badz nawet zaryzykuje przypuszczenie KOLIZJA z nim.
Nie wchodzi w gre nawet awaria ktoregos z silnikow, gdyz ciag przy schodzeniu jest minimalny i wplyw na opadanie bylby mniejszy.
Natomiast w strugach schodzacego w dol powietrza - cos jak podmuch w dol, pilot nic nie moze zrobic, bo .... 'nie ma w czym latac'.

Ewentualna kolizja tlumaczylaby dlaczego prezydencki Tu-154 stracil czesc skrzydla. Drugi samolot mogl 'obciac' to skrzydlo np statecznikiem kierunkowym - utrata usterzenia pionowego nie doprowadzilaby do katastrofy tego drugiego samolotu, jesli uszkodzeniu nie uleglo usterzenie wysokosci.

Dotychczasowa ´medialna' wersja ze samolot stracil czesc skrzydla po kolizji z drzewem ktore takze sie zlamalo, jest cokolwiek naciagana, aczkolwiek ostatecznie tez mozliwa.

Podawana dotychczas informacja o tym ze IL-76 probowal ladowac i skierowano go na inne lotnisko moze byc nieprawdziwa.

Tzn rzeczywiscie probowal ladowac, ale po kolizji z naszym samolotem, albo po bliskim przeleceniu w jego poblizu (co jedno, albo drugie spowodowalo zwiekszone opadanie, skret i rozbicie polskiego samolotu) dostal rozkaz by jak najszybciej spier...alac z tego lotniska bo uszkodzenia na nim bylyby dowodem ze przyczynil sie do wypadku.

Putin i miedwiediew wpadaja w przerazenie tym co sie stalo, durny wypadek na skutek czyjes durnej niekompetencji a biorac pod uwage kaliber ofiar, wszystko wyglada jak zamach.

Teraz informacje ktore sa podawane maja na celu maksymalnie odwrocic uwage od obecnosci innych samolotow przy tym ladowaniu.

Rosyjsi zastepca dowodcy obrony powietrznej udziela tej wypowiedzi ze po spostrzezeniu ze samolot polski opada polecono mu wyrownac lot, a nastepnie kilkakrotnie udac sie na inne lotnisko, podczas gdy w ciagu 6 sek nie mozna zdazyc tego wszystkiego powiedziec - pomimo to ta nie trzymajaca sie kupy informacja jest podana nawet w Wikipedii i cytowana we wszystkich newsach.

Dziennikarzom i wszystkim sobom bedacym n amiejscu rekwiruje si ematerial fotograficzny - ktos mogl nakrecic podejscie do ladowania IL-76 i byc moze widoczne by byly uszkodzenia wskazujace na kolizje z naszym samolotem.

Swoje wnioski przekazalem gdzie trzeba, do wydawcy gazety, ktory takze jest pilotem.

Podsumowujac,
Na 95% jestem przekonany ze przyczyna katastrofy byla zbyt bliska obecnosc innego samolotu, lub nawet kolizja z nim.


Rosjanie robia wszystko by zatuszowac swoj idiotyczny udzial w tym wypadku, bo kto uwierzy ze wszystko bylo tylko nieszczesliwym wypadkiem w warunkach zlej widocznosci i z niefrasobliwoscia kontrolera lotow ?

Oczywiscie na slowo 'wina' zaraz pada skojarzenie - 'zamach'.

Ale jak ktos sie zagapi i rozjedzie dziecko na przejsciu to jest winny smierci i spowodowania wypadku, a nei wyjechal z domu z zamiarem pozbawienia zycia dziecka XY na przejsciu przy ulicy ZZ, prawda ?

Zgodnie z prwem Murphy´ego jednk, jesli cos jest wogole mozliwe to predzej czy pozniej sie zdarzy.
Zdarzylo sie.

Pytanie - co sie stalo z zaloga IL-76?
Czy zostali przesluchani ?
Powrót do góry
amande

Dołączył: 28 Mar 2009
Posty: 105
Skąd: Reykjavik
PostWysłany: 24 Kwi 2010, 13:12    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Nie podejmuję się dyskusji , gdyż posiadam bardziej humanistyczne wykształcenie. Jednak nie wierzę w zapewnienia, że tylko zła pogoda i błąd pilotów spowodował katastrofę. Wątpię również, czy kiedykolwiek zostanie to prawidłowo i wiarygodnie wyjaśnione !!!
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Całusek
UĹťYTKOWNIK ZBANOWANY
Dołączył: 17 Sie 2009
Posty: 81
Skąd: Rkv
PostWysłany: 24 Kwi 2010, 13:32    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

konieczko to ja chyba czytać nie umiem, nie udawaj uczonego są mądrzejsi od ciebie....

http://www.poranny.pl/apps/pbcs.dll/article?AID=/20100423/KATASTROFA_PREZYDENT/69176557
_________________
Serce nie służba
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Numer GG
Konieczko
Gość
PostWysłany: 24 Kwi 2010, 13:49    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Całusek napisał:
konieczko to ja chyba czytać nie umiem, nie udawaj uczonego są mądrzejsi od ciebie....

http://www.poranny.pl/apps/pbcs.dll/article?AID=/20100423/KATASTROFA_PREZYDENT/69176557


Czytaj uwaznie to co napisalem.

N apoczatku 2009 roku byly artykuly ze Reykjavik jest pelen glodnych i bezdomnych ludzi koczujacych na ulicach - takze wierzylas w to, tylko dlatego ze jest to napisane na pierwszej stronie jakiegos portalu.

To informacja, tyle samo warta, co wypowiedz rosyjskiego dowodcy obrony powietrznej ze w 6 sek nadal do zalogi cala serie dlugich komunikatow i jeszcze otrzymal na niektore odpowiedz

lol
Powrót do góry
Konieczko
Gość
PostWysłany: 24 Kwi 2010, 13:58    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Nalezy to traktowac orientacyjnie

Powrót do góry
Konieczko
Gość
PostWysłany: 24 Kwi 2010, 14:15    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Całusek napisał:
konieczko to ja chyba czytać nie umiem, nie udawaj uczonego są mądrzejsi od ciebie....

http://www.poranny.pl/apps/pbcs.dll/article?AID=/20100423/KATASTROFA_PREZYDENT/69176557


System TAWS jest nawet w ogole w tej katastrofie nieistotny Smile.To tylko pomoc nawigacyjna.
Mogl sobie nie dzialac, mogl sie psuc 100 razy na minute, mogl byc zaprogramowany na teren Tatrzanskiego Parku Narodowego albo na Pireneje, w zaden sposob nie tlumaczy to naglej utraty wysokosci ze zmiana kierunku lotu i przechyleniem Smile

Takich 'rewelacji' w mediach bedzie jeszcze mnostwo, pewnei co dzien inna , im bardziej tajemniczo brzmiaca i niezrozumiala dla zwyklego zjadacza chleba, tym bardziej ludzie to kupia.
Powrót do góry
darek 13
ILOŚĆ OSTRZEŻEŃ: 1 (dublowanie ogłoszeń)
Dołączył: 10 Kwi 2008
Posty: 682
Skąd: Z nie nacka
PostWysłany: 24 Kwi 2010, 14:17    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Konieczko napisał:

Taki nagly spadek wysokosci spowodowac mogl tylko czynnik zewnetrzny jak wlasnie wpadniecie w strugi zaskrzydlowe innego samolotu, badz nawet zaryzykuje przypuszczenie KOLIZJA z nim.


Podaj jakikolwiek odnośnik do definicji strugi zaskrzydłowej i jakikolwiek odnośnik do sposobu oddziaływania strug zaskrzydłowych samolotu poprzedzającego na lecący za nim samolot.
Jak długo w gazie (powietrze jest gazem) utrzymuje się struga zaskrzydłowa i jaki jest jej wpływ na obiekty których kórs jest zbieżny lub poprzeczny względem strug.

Normalnie w żeglując kiedyś po Wigrach wpadłem w zarufowy kilwater okrętu floty wycieczkowej i mnie wyrzuciło na Gopło...quźwa ile się potem łodki napchałem Smile
_________________
Zrównoważona kobieta to wspaniały przyjaciel człowieka.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
JPMorgan
UĹťYTKOWNIK ZBANOWANY
Dołączył: 26 Gru 2009
Posty: 215
Skąd: Reykjavik
PostWysłany: 24 Kwi 2010, 14:26    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

amande napisał:
Nie podejmuję się dyskusji , gdyż posiadam bardziej humanistyczne wykształcenie. Jednak nie wierzę w zapewnienia, że tylko zła pogoda i błąd pilotów spowodował katastrofę. Wątpię również, czy kiedykolwiek zostanie to prawidłowo i wiarygodnie wyjaśnione !!!


Katastrofa CASY z 2008 roku nie zostala nigdy nalezycie wyjasniona, a uzasadnienie ze awarii ulegl sztuczny horyzont do dzis w swiatku lotniczym budzi smiech

http://wiadomosci.wp.pl/kat,28354,title,Katastrofa-CASY-na-zawsze-pozostanie-tajemnica,wid,11882600,wiadomosc_prasa.html?ticaid=1a0bf
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Konieczko
Gość
PostWysłany: 24 Kwi 2010, 14:34    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

sorry, Moderatora prosze to wywalic, bo sie nie da ogladac, mniejsze znajde Smile
Powrót do góry
Konieczko
Gość
PostWysłany: 24 Kwi 2010, 14:41    Temat postu: Odpowiedz z cytatem





http://en.wikipedia.org/wiki/Downwash
Powrót do góry
JPMorgan
UĹťYTKOWNIK ZBANOWANY
Dołączył: 26 Gru 2009
Posty: 215
Skąd: Reykjavik
PostWysłany: 24 Kwi 2010, 17:32    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

No dobra, zalozmy ze przyczyny katastrofy byly takie jak Konieczko podaje a wiec wina lezy po stronie rosyjskiej i strona rosyjska chce to zatuszowac. W takim razie nalezaloby sie teraz przyjrzec poczynaniom Rosji wobec Polski. Jesli sie okaze ze nagle Rosja zmienia front wobec Polski i np. bedzie jakas renegocjacja kontraktow gazowych czy Rosja wreszcie przyzna sie do Katynia i beda odszkodowania, bedzie to potwierdzeniem ze czuje sie winna za katastrofe i pojdzie Polsce na ustepstwa za cene ukrycia prawdziwych przyczyn katastrofy. Moze wiec zycie tych ludzi nie poszlo na marne...
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
darek 13
ILOŚĆ OSTRZEŻEŃ: 1 (dublowanie ogłoszeń)
Dołączył: 10 Kwi 2008
Posty: 682
Skąd: Z nie nacka
PostWysłany: 24 Kwi 2010, 17:38    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Po kiego mi dzieło sztuki do tego tak wielkie że konieczko zdemolował forum, nie da się teraz tego czytać.
Kolorowe sny, kiedy ....
a definicja to np. Okręgiem nazywamy zbiór punktów płaszczyzny o odległości x od punktu r.

Pisanie bzdur w stylu fale telefoniczne, zadziobowe strzałki rozszarpywania powietrza lub powoływanie się na kolegów bez podawania źródła to zwykłe spekulacje mniemanologiczne.
_________________
Zrównoważona kobieta to wspaniały przyjaciel człowieka.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
darek 13
ILOŚĆ OSTRZEŻEŃ: 1 (dublowanie ogłoszeń)
Dołączył: 10 Kwi 2008
Posty: 682
Skąd: Z nie nacka
PostWysłany: 24 Kwi 2010, 17:40    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Ponownie proszę o jakiś link w którym sobie poczytam o skutkach jakie powoduje latanie w grupie samolotów np. w grupie akrobatycznej Smile

Co najwyżej mogły jakieś drgania powstać resztą zamachu zajął się pilot agent obcych, jak pisałem korzystał z teleportera.
_________________
Zrównoważona kobieta to wspaniały przyjaciel człowieka.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
Konieczko
Gość
PostWysłany: 24 Kwi 2010, 18:31    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

darek 13 napisał:
Ponownie proszę o jakiś link w którym sobie poczytam o skutkach jakie powoduje latanie w grupie samolotów np. w grupie akrobatycznej Smile

Co najwyżej mogły jakieś drgania powstać resztą zamachu zajął się pilot agent obcych, jak pisałem korzystał z teleportera.


http://en.wikipedia.org/wiki/Wake_turbulence

Przetlumacz sobie w google.

Jedno zdanie stamtad - wiry brzegowe (pokazane na zdjeciach powyzej) powoduja turbulencje utrzymujace sie nawet do 3 minut po przelocie samolotu szczegolnie w fazie startu lub ladowania.

Na stronie tej jest podany wykaz katastrof spowodowanych wpadnieciem w turbulencje spowodowane strugami zaskrzydlowymi innego samolotu.

Latanie w grupie i akrobacje to inna bajka. Nie jest moim celem robic tu wyklad aerodynamiki.

Jak chcesz to poszukaj sobie wedlug pojec kluczowych:
powstawanie sily nosnej
opor indukowany
wspolczynnik sily nosnej
wiry brzegowe
odchylenie strug za skrzydlem
Powrót do góry
Konieczko
Gość
PostWysłany: 24 Kwi 2010, 18:39    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

W przyrodzie wszystko mozna znalezc:)

http://en.wikipedia.org/wiki/American_Airlines_Flight_587

Przyklad takiej katastrofy w USA
Powrót do góry
zatroskany
ILOŚĆ OSTRZEŻEŃ: 2
Dołączył: 09 Paź 2008
Posty: 1220
PostWysłany: 24 Kwi 2010, 20:54    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Jak widac expert Konieczko juz wie jaka byla przyczyna. On tam zadnych czarnych skrzynek i odtworzenia parametrow lotu nie potrzebuje no bo wie na czuja co bylo.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
magda87

Dołączył: 12 Cze 2009
Posty: 33
PostWysłany: 25 Kwi 2010, 0:08    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

to sa tylko i wylacznie spostrzezenia internautow



orginal http://www.youtube.com/watch?v=11LpvGjd9RU

z malym retuszem
http://www.youtube.com/watch?v=PxIFh3NkEvM&feature=player_embedded

szczegolowo

http://www.smolensk2010.yoyo.pl/



Question
autor filmu zamieszczonego na YT nie zyje tak donosza jego znajomi Question

http://wolnemedia.net/?p=21277
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
stalin
Gość
PostWysłany: 25 Kwi 2010, 0:44    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Konieczko i jemu podobnie myslacy inaczej, nie owijajcie w bawelne i ogloscie wszem i wobec iz ta katastrofa byla spiskiem sluzb rosyjskich i przestancie pier........lic takie farmazony jak wyzej, bo od tych waszych madrosci rzygac juz sie chce.
Powrót do góry
Konieczko
Gość
PostWysłany: 25 Kwi 2010, 9:47    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Sxxxxn napisał:
Konieczko i jemu podobnie myslacy inaczej, nie owijajcie w bawelne i ogloscie wszem i wobec iz ta katastrofa byla spiskiem sluzb rosyjskich i przestancie pier........lic takie farmazony jak wyzej, bo od tych waszych madrosci rzygac juz sie chce.


To rzygaj Smile

Jak dotad NIKT w mediach nie poruszyl kwestii bliskosci innych samolotow.

Przepisy lotnicze mowia jasno - odstep pomiedzy startami lub ladowaniami kolejnych samolotow powinien wynosic co najmniej 2-3 minuty, przy czym im wiekszy odstep, tym bezpieczniej.

Rowniez minimalna odleglosc pomiedzy samolotami lecacymi podobnym torem powinna wynosic 4-6 NM (7,2 - 11km), w zaleznosc od mas samolotow.

TO WSZYSTKO SA FAKTY, a ze sie o tym dotad nie mowilo, swiadczy o idealnej dezinformacji i kierowaniu opinii na falszywe tropy.
Powrót do góry
Konieczko
Gość
PostWysłany: 25 Kwi 2010, 10:05    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Jeszcze raz na kilku zdjeciach i rysunkach jak tworza sie turbulencje za przelatujacym samolotem:



Tutaj to widac na przykladzie samolotu rolniczego rozpylajacego kolorowy plyn dla lepszej wizualizacji



Powrót do góry
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Islandia :: Forum ICELAND.PL Strona Główna -> Off-topic Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3 ... 6, 7, 8 ... 17, 18, 19  Następny
Strona 7 z 19

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach



SIGN PETITION FOR TRAVELLING WITH PETS ON ICELAND!
Kuchnia Azjatycka: chińska, tajska, indyjska, japońska, wietnamska itd.
Powered by phpBB © 2001, 2002 phpBB Group

Igloo Theme Version 1.0 :: Created By: Andrew Charron