Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
|
Wysłany: 31 Mar 2006, 20:52 Temat postu: Askja - dojazd, od kiedy mozna. |
|
|
Jak w temacie, w zasadzie tylko 108km od 1, ale moze ktos byl i moze szepnac pare rad. |
|
Powrót do góry |
|
|
| michal-krakow
| Dołączył: 23 Sty 2006 | Posty: 45 | Skąd: KrakĂłw |
|
Wysłany: 26 Lip 2006, 8:56 Temat postu: |
|
|
droga otwierana na poczÄ
tku lipca.
po drodze 3 przejazdy przez rzeki. pierwszy jest najgĹÄbszy i najdĹuĹźszy - polecam wĹÄ
czyÄ "low". Przejazd przez pola lawowe i piaski - maĹo uciÄ
Ĺźliwy (jeĹźeli ktoĹ czytaĹ Pascala). pod koniec F 88 zamiania siÄ w nieco wÄĹźszÄ
dróşkÄ. do parkingu tuĹź przed kraterem prowadzi droga na ktĂłrej 10 lipca zalegaĹ Ĺnieg.
Ciekawszy powrĂłt prawym (orogr) brzegiem Jokulsa a Folum. Dwa mosty, trzy brody (pĹytkie). jest odboczka do Kverkjoll - ten odcinek jest niezbyt bezpieczny ze wzglÄdu na drobny, ruchomy piasek - Ĺatwo siÄ zakopaÄ. Od rozjazdu na krater do konca prawego wariantu sÄ
tablice z zakazem biwakowania.
JeĹźeli robi siÄ pÄtlÄ z Mvatn to trzeba pamiÄtaÄ o zabraniu paliwa na ok 300 km. NajbliĹźsza stacja jest Reykolt a na Ring Road nic nie ma az przed Eglisstadir. |
|
Powrót do góry |
|
|
| O.E. Opiekun Forum
| Dołączył: 03 Lut 2004 | Posty: 2552 | Skąd: Pl. Od SĹoĹca 3/Europa |
|
Wysłany: 26 Lip 2006, 10:42 Temat postu: Stacje benzynowe |
|
|
SÄ
jeszcze dwie uĹźyteczne stacje benzynowe bliĹźej niĹź w Egilsstadir.
Jedna znajduje siÄ na Jedynce w Skjoldolfsstadir (ok. 50 km przed Egilsstadir).
Druga stacja znajduje siÄ w Adalbol na drodze F910.
Nie wiem czy te stacje nadal dziaĹajÄ
, ale ta w Adalbol jeszcze 2 lata temu dziaĹaĹa w lecie. _________________ CHCESZ WSPOMĂC FORUM ORAZ ICELAND.PL? WPĹAÄ DATEK!
|
|
Powrót do góry |
|
|
| ted
| Dołączył: 16 Wrz 2004 | Posty: 60 | Skąd: katowice |
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
Wysłany: 26 Lip 2006, 22:30 Temat postu: |
|
|
No tak juz bylem, i to nawet dwa razy w ciagu miesiaca:).
Jazda 910 jest naprawde godna polecenia, takich widokow nie zobaczycie nawet na Islandii zbyt czesto. Co prawda Vitii byl b.zimny, ale kapiel obowiazkowa.
Co do zakazu jazdy na ostatnim odcinku drogi, to zauwazcie ze nawet idac piechota slychac ze pod spodem sa pustki(taki gluchy odglos), moze to jest powodem. |
|
Powrót do góry |
|
|
| stopa
| Dołączył: 05 Lip 2005 | Posty: 187 | Skąd: ĹĂłdĹş |
|
Wysłany: 28 Lip 2006, 20:01 Temat postu: |
|
|
a mniej wiecej jaka poprawke trzeba przyjac na spalanie w takim terenie?-jezdziliscie to wiecie najlepiej Jakie cisnienie w "standardowych" (30-32") oponach jest zalecane na tego typu podloze? |
|
Powrót do góry |
|
|
| michal-krakow
| Dołączył: 23 Sty 2006 | Posty: 45 | Skąd: KrakĂłw |
|
Wysłany: 31 Lip 2006, 18:56 Temat postu: |
|
|
moje auto spaliĹo jakieĹ 20-25% wiÄcej benzyny niĹź na szosie. MiaĹem 30-calowe Michelinki XR4 i nie obniĹźaĹem ciĹnienia - podĹoĹźe jest raczej twarde. w poĹowie trasy do Kverkjoll dotarĹem do "ruchomych piaskĂłw" i ĹladĂłw walki o wyciÄ
gniÄcie auta. PoniewaĹź byĹem sam - zawrĂłciĹem. |
|
Powrót do góry |
|
|
| stopa
| Dołączył: 05 Lip 2005 | Posty: 187 | Skąd: ĹĂłdĹş |
|
Wysłany: 31 Lip 2006, 22:41 Temat postu: |
|
|
no ja postaram sie zrobic wszystko zeby jednak do kverkfjoll dojechac - tez mam to miejsce w planie. Beda 2 auta a poza tym wlasnie obnizenie cisnienia w oponach moze sporo w kwestii "ruchamych piaskow" pomoc |
|
Powrót do góry |
|
|
|
Wysłany: 2 Sie 2006, 23:58 Temat postu: |
|
|
nic nie trzeba obnizac, na kverkfjoll dojedzie nawet hyunday santa-fe na zwyklych szosowych oponach, takze panowie bez histerii |
|
Powrót do góry |
|
|
| stopa
| Dołączył: 05 Lip 2005 | Posty: 187 | Skąd: ĹĂłdĹş |
|
Wysłany: 3 Sie 2006, 7:31 Temat postu: |
|
|
no podobno nie jest tak jak piszesz? - przed samym lodowcem ma byc gleboki brod ktory ponoc budzi respekt, no a teraz mariusz pisze o sladach walki w polowie drogi...jeszcze tam nie bylem wiec pozostaje mi wylacznie sluchac co ludzie mowia |
|
Powrót do góry |
|
|
| O.E. Opiekun Forum
| Dołączył: 03 Lut 2004 | Posty: 2552 | Skąd: Pl. Od SĹoĹca 3/Europa |
|
Wysłany: 3 Sie 2006, 9:17 Temat postu: Teren |
|
|
Wszystko zaleĹźy prawdopodobnie od pory roku. Ja nie miaĹem wiÄkszych problemĂłw, by tam dotrzeÄ.
Brody sÄ
, ale nie tyle gĹÄbokie co szerokie (jedzie siÄ czasem ukoĹnie przez rzeczkÄ).
W lecie nie powinno byÄ wiÄkszych problemĂłw, by tam dotrzeÄ.
Ĺlady walki mogÄ
wynikaÄ z tego, Ĺźe ktoĹ wjechaĹ samochodem 2x4.
Przy napÄdzie 4x4 droga jest przyjemna i Ĺatwa. _________________ CHCESZ WSPOMĂC FORUM ORAZ ICELAND.PL? WPĹAÄ DATEK!
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
Wysłany: 3 Sie 2006, 22:03 Temat postu: |
|
|
Ale to przeciez o ta walke wlasnie chodzi, bo autobusem to kazdy moze dojechac:). |
|
Powrót do góry |
|
|
| O.E. Opiekun Forum
| Dołączył: 03 Lut 2004 | Posty: 2552 | Skąd: Pl. Od SĹoĹca 3/Europa |
|
Wysłany: 3 Sie 2006, 22:10 Temat postu: Walka |
|
|
SamochĂłd 2x4 to moĹźe siÄ zakopaÄ nawet w Polsce, jak siÄ skrÄci do lasu po deszczu.
Walka z pewnoĹciÄ
jest ciÄĹźka, szczegĂłlnie, gdy wĂłz zakopie siÄ nie w piasku, ale w dnie rzeczki.
Wtedy jest z pewnoĹciÄ
sporo zabawy. _________________ CHCESZ WSPOMĂC FORUM ORAZ ICELAND.PL? WPĹAÄ DATEK!
|
|
Powrót do góry |
|
|
| stopa
| Dołączył: 05 Lip 2005 | Posty: 187 | Skąd: ĹĂłdĹş |
|
Wysłany: 3 Sie 2006, 22:52 Temat postu: |
|
|
mariusz-krakow nie byl samochodem 2x4... |
|
Powrót do góry |
|
|
| stopa
| Dołączył: 05 Lip 2005 | Posty: 187 | Skąd: ĹĂłdĹş |
|
Wysłany: 3 Sie 2006, 22:55 Temat postu: |
|
|
przepraszam - michal-krakow!!!
apropos...kiedys zaraz po napisaniu postu mozna bylo poprawiac tekst - cos sie zmienilo? |
|
Powrót do góry |
|
|
| solva101
| Dołączył: 16 Wrz 2006 | Posty: 1 | Skąd: Islandia |
|
Wysłany: 17 Wrz 2006, 22:14 Temat postu: Askja |
|
|
MoĹźe ktos slyszal o burzach "piaskowych" kaĹźdy kto jechal na Askje to wie ,Ĺźe sÄ
drobne lekkie kamienie przypominajÄ
ce keramzyt i jak wiatr zaczyna tym krÄciÄ to te kamyczki zaczynajÄ
zamieniaÄ sie w piaskarkÄ do czyszczenia . Co siÄ robi z karoseriÄ
auta i jak trzeba uwazaÄ na odkryte czÄĹci ciala. MĂłj kolega to doĹwiadczyl.
pozdrawiam |
|
Powrót do góry |
|
|
|
Wysłany: 17 Wrz 2006, 23:49 Temat postu: |
|
|
to jest pumeks, i nic z karoseria auta sie nie dzieje, moze ewentualnie zmatowic troche lakier. |
|
Powrót do góry |
|
|
| mirosado
| Dołączył: 27 Lut 2006 | Posty: 11 | Skąd: TarnĂłw |
|
Wysłany: 26 Mar 2007, 14:23 Temat postu: |
|
|
a Askja poczÄ
tkiem czerwca Range Roverem? |
|
Powrót do góry |
|
|
|
Wysłany: 26 Mar 2007, 20:09 Temat postu: |
|
|
Raczej nie, lezy jeszcze snieg, duzo wody. |
|
Powrót do góry |
|
|
| aguirre
| Dołączył: 08 Mar 2007 | Posty: 24 | Skąd: Tychy |
|
Wysłany: 29 Maj 2007, 22:10 Temat postu: ktĂłrÄdy na Askje? |
|
|
Witam,
ChciaĹbym dojechaÄ pod koniec lipca na Askje od 'jedynki' z pĂłĹnocy (prawdopodobnie bÄdÄ miaĹ Lade Niva). W zwiÄ
zku z tym mam pytanie: ktrĂłrÄ
drogÄ
bÄdzie najlepiej (tzn. najbezpieczniej dla takiego malucha jak Niva;) Na poczÄ
tku myĹlaĹem o drodze F88, ale gdzieĹ potem wyczytaĹem o gĹÄbokim brodzie, a w przewodniku o Islandii z "Wyborczej", ta droga byĹa okreĹlona jako: "prawdziwy test kraĹcowych moĹźliwoĹci aut terenowych" - wiÄc nie chciaĹbym siÄ pakowaÄ w taki ciÄĹźki teren.
WiÄc moĹźe lepsza bÄdzie kombinacja drĂłg: 901+F905+F910? A moĹźe jeszcze jakoĹ inaczej?
Bardzo proszÄ o porady (szczegĂłlnie mariusx'a, ktĂłry jak widzÄ po wypowiedziach doĹÄ dobrze orientuje siÄ w tych rejonach - rady innych teĹź bardzo mile oczywiĹcie widziane:).
pzdr
tomek |
|
Powrót do góry |
|
|
|