reklama

Forum Islandia :: Forum ICELAND.PL Strona Gwna

ICELAND.PL :: Islandia - strona główna portalu

ZANIM COŚ NAPISZESZ PRZECZYTAJ REGULAMIN  
JELI KTO CI OBRAA LUB AMIE REGULAMIN, NIE DAJ SI SPROWOKOWA, NAPISZ DO ADMINA!

 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UytkownicyUytkownicy   GrupyGrupy   RejestracjaRejestracja   ProfilProfil   ZalogujZaloguj 

Zaloguj si, by sprawdzi wiadomociZaloguj si, by sprawdzi wiadomoci   

44" - konieczność czy ściema?
Id do strony 1, 2  Nastpny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Islandia :: Forum ICELAND.PL Strona Gwna -> 4x4
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz nastpny temat  
Autor Wiadomo
stopa

Doczy: 05 Lip 2005
Posty: 187
Skd: Łódź
PostWysany: 24 Pa 2006, 12:54    Temat postu: 44" - konieczność czy ściema? Odpowiedz z cytatem

Poczynione na Islandii obserwacje sklaniaja mnie do stwierdzenia ze jednak w duzej mierze to ściema.

Sa imponujace i stworzone do jazdy po lodowcach... wyposażone w wyciagarki ktore na islandii wlasciwie nie maja wielkiego zastosowania oraz hi-lifty ktore sa bezuzyteczne w przypadku auta ktorych prog i zderzak znajduje sie na wysokosci pępka przecietnego czlowieka lol Auta jezdza w te i we wte po glownej uliczce w miasteczku, ich kierowcy wala glowa w dach podczas przejazdu przez garby na jezdni. Jesli nawet sie zapuszczaja w interior to po to zeby dojechac do schroniska. Tam przerazaja malenkiego suzuki jimny ktory stoi obok nich. Jezdza grupami kilku, kilkunastu aut a w kazdym z nich siedzi tylko kierowca - w najlepszym przypadku jeszcze z pasazerem. Z wielkiego Ekonolinea wystawiany jest grill i torba lodowka ze specjalami. Potem lepszy alkohol spijany jest w schronisku-a jesli sie da wynajac wyzszy standard noclegu to czemu nie Wink

Mam wrazenie ze wiekszosc z tych aut jest wykorzystywanych zupelnie niezgodnie z przeznaczeniem, ich wyposażenie i stopien dostosowania do terenu jest baaaardzo mocno na wyrost. Zjawisko ktore u nas nazywane jest bulwarowka na islandii przybralo jakies monstrualne rozmiary Shocked

i nikt mnie nie przekona ze zwykla terenowka jest mniej sprawna badz mniej skuteczna od tego typu aut (poza wspomnianymi lodowcami)
Powrt do gry
Zobacz profil autora Wylij prywatn wiadomo Wylij email
O.E.
Opiekun Forum
Doczy: 03 Lut 2004
Posty: 2552
Skd: Pl. Od Słońca 3/Europa
PostWysany: 24 Pa 2006, 15:27    Temat postu: 44 cale Odpowiedz z cytatem

Poniekąd masz rację, ale weź pod uwagę, że duża część tych aut zarabia na siebie podczas wypraw na lodowce - głównie służą pod turystów, którzy wożeni są tymi monstrami.
A że szkoda zostawić takie cacko w garażu, więc ich właściciele używają je również na codziń i na piknik.
Gdybym miał taki samochód, to jeździłbym do hipermarketu po zakupy właśnie takim monstrum Very Happy


Natmoast duże opony to nie tylko konieczność przy jeździe po świezym śniegu lub lodowcu. Takie opony przydają się również w trudnym skalistym terenie, gdzie aby przejechać trzeba mieć wysoko podwozie.
Próbowałem kiedyś forsować taki teren fabrycznym jeepem na oponach 27 cali i na prawdę było ciężko. Samochód posuwał się wolniej niż piechur, a w końcu musiałem się poddać, bo z drogi zaczęły wystawać tak duże skały, że nie dało rady przejechać bez zniszczenia podwozia.
Również niektóre brody lepiej pokonywać na dużych opoanch - mniejsze wtedy ryzyko utopienia silnika Smile
A niektóre brody na Islandii mają do 1 metra głębokości !
_________________
CHCESZ WSPOMÓC FORUM ORAZ ICELAND.PL? WPŁAĆ DATEK!
Powrt do gry
Zobacz profil autora Wylij prywatn wiadomo Odwied stron autora Numer GG
stopa

Doczy: 05 Lip 2005
Posty: 187
Skd: Łódź
PostWysany: 24 Pa 2006, 20:26    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

nie mam zastrzezen do aut wykorzystywanych do jazdy po lodowcu-tu sa jak najbardziej na wlasciwym miejscu.

Czy szkoda trzymac takie auto w garazu? Trzeba sie zastanowic najpierw po co mi takie auto w garazu? Jesli ma byc wylacznie do podbudowania wlasnego ego to pomysl jest nieco kontrowersyjny Smile

Patrzylem na auta pomykajace w interiorze - zwyczajne landcruisery, patrole, ba - nawet vitary, santa fe itd. Doskonale sobie radzily bez zadnych implantow i wodotryskow. Sam przejechalem praktycznie calutki Odadahraun poza oficjalnymi drogami tez prawie seryjnym autem.

Moim zdaniem solidna terenowka, dobre opony, snorkel sa rozwiazaniem duzo bardziej ekonomicznym, uniwersalnym i skuteczniejszym. Bywalem takze w miejscach - w wyzszych gorach gdzie szlaki byly tak waskie i strome ze taki big foot nie mial wogole szans sie pojawic
Powrt do gry
Zobacz profil autora Wylij prywatn wiadomo Wylij email
O.E.
Opiekun Forum
Doczy: 03 Lut 2004
Posty: 2552
Skd: Pl. Od Słońca 3/Europa
PostWysany: 25 Pa 2006, 1:12    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Wydaje mi się, że wypowiadasz się trochę zbyt subiektywnie. Ale po kolei:
Po pierwsze, jeżeli ktoś chce podbudować swoje ego, to świetnie, niech podbudowuje, dlaczego Ci to przeszkadza? Ludzie dla podbudowania swego ego uprawiają sporty, zwiedzają kraje, wspianają się na góry - i bardzo dobrze. Jak ktoś marzył o samochodzie z oponami 44-cale, to niech sobie kupi nawet do jeżdżenia po mieście, mnie to nie przeszkadza. Tobie też nie powinno przeszkadzać Smile

Po drugie: jest oczywiste, że każdy samochód ma inną charakterystykę i każdy ma swoje plusy i minusy. Samochód na dużych kołach przejedzie przez pole najeżone wystającymi skałami, a za to twój samochód przejedzie wąską dróżką, gdzie nie zmieści się monster...
Ale dlaczego od razu "atakować" pomysł posiadania wozu na 44-calowych oponach? Tego nie rozumiem...
Szczególnie, że pewnie Islandczycy, którzy decyduja się na taki samochód, mogą już nie mieć drugiego zwykłego do jazdy po mieście, więc muszą swoim bolidem jeździć po lodowcu i do sklepu...
To jest ich wybór i ja to szanuję.
_________________
CHCESZ WSPOMÓC FORUM ORAZ ICELAND.PL? WPŁAĆ DATEK!
Powrt do gry
Zobacz profil autora Wylij prywatn wiadomo Odwied stron autora Numer GG
stopa

Doczy: 05 Lip 2005
Posty: 187
Skd: Łódź
PostWysany: 25 Pa 2006, 12:49    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Alez nikogo nie atakuje. Zobacz na tytul tematu. Moje spostrzezenia dotycza wylacznie tego czy 44" sa konieczne, czy moze sa tylko przydatne a moze sa zupelnym bezsensem. No i moim zdaniem wygrywa opcja 3.

a co do podbudowy swojego ego ja jednak jestem zwolennikiem troche bardziej ambitnych sposobow niz po prostu zlecic warsztatowi przerobke auta i wywalic nadmiar kasy i patrzec na inne auta z gory (doslownie). Mysle ze wspinanie sie po gorach, uprawianie sportu czy zwiedzanie ksztaltuje charakter i rozwija cie - wiec wg mnie zle porownanie

kazda wypowiedz jest subiektywna - moim zdaniem wiekszosc aut ktore jezdza po islandii na 44" kolach to jakis rodzaj lokalnej mody i raczej nie mają powodow by byc obiektem jakiegos szczegolnego zachwytu w zwiazku z ich sprawnoscia terenowa, zaawansowaniem technologicznym czy czym kolwiek wiecej...
Z podziwem zas patrzylem na zdjecia to tu to tam z pionierskich wypraw w jeszcze wowczas dziki interior starymi dodgeami i willysami Smile - wow! to jest cos!!!
Powrt do gry
Zobacz profil autora Wylij prywatn wiadomo Wylij email
O.E.
Opiekun Forum
Doczy: 03 Lut 2004
Posty: 2552
Skd: Pl. Od Słońca 3/Europa
PostWysany: 25 Pa 2006, 22:25    Temat postu: Przygoda na 44-calach Odpowiedz z cytatem

stopa napisa:
Alez nikogo nie atakuje. Zobacz na tytul tematu. Moje spostrzezenia dotycza wylacznie tego czy 44" sa konieczne, czy moze sa tylko przydatne a moze sa zupelnym bezsensem. No i moim zdaniem wygrywa opcja 3.

No właśnie nie wygrywa. Bo jeśli komuś potrzebne są koła 44-calowe by lepiej się czuć, to znaczy, że nie są bezsensem Smile
A przecież nawet, gdy 90% czasu spędzasz w mieście to w końcu kiedyś ruszysz na jakiś piknik na lodowcu i masz frajdę, że swoim "miejskim" autkiem bez trudu dokonasz takiego wyczynu.


Cytat:
a co do podbudowy swojego ego ja jednak jestem zwolennikiem troche bardziej ambitnych sposobow niz po prostu zlecic warsztatowi przerobke auta i wywalic nadmiar kasy i patrzec na inne auta z gory (doslownie).
Nie segreguj tak ludzi, bo to nie ma sensu. Jeżeli kasę ktoś zarobił uczciwie, ciężko pracując, a potem ma fantazję by kupić auto 44-cale, to mi się to podoba i nie przeszkadza mi to.

Cytat:
Mysle ze wspinanie sie po gorach, uprawianie sportu czy zwiedzanie ksztaltuje charakter i rozwija cie - wiec wg mnie zle porownanie
Ciężka praca też kształtuje charakter. A zwykle pracuje się by coś osiągnąć. Np. możliwość kupna samochodu 44''.


Cytat:
kazda wypowiedz jest subiektywna - moim zdaniem wiekszosc aut ktore jezdza po islandii na 44" kolach to jakis rodzaj lokalnej mody i raczej nie mają powodow by byc obiektem jakiegos szczegolnego zachwytu w zwiazku z ich sprawnoscia terenowa, zaawansowaniem technologicznym czy czym kolwiek wiecej...
I tu sięchyba mylisz. Od jakiegoś czasu terenówki przestały być na Islandii czymś modnym. Młodzież kupuje zwykle auta sportowe typu Ferrari i tym "szpanuje" Smile
Więc szczególnej mody na duże terenówki nie ma. W końcu na Islandii trudno czymś takim szpanować, bo tego pełno jeździ...

Cytat:
Z podziwem zas patrzylem na zdjecia to tu to tam z pionierskich wypraw w jeszcze wowczas dziki interior starymi dodgeami i willysami Smile - wow! to jest cos!!!
Wiesz, by utrudnić sobie zadanie, to można sobie nawet oczy zawiązać - wtedy dotarcie na lodowiec maluchem będzie nie lada wyczynem. Czasem jednak cel jest ważniejszy od środków. Jedni maszerują by budowac charakter, a inni używają techniki, by gdzieś komfortowo dotrzeć.
W końcu Tobie również można zarzucić, że płynąłeś "luksusowo" promem, a nie wziąłeś jakąś łajbę, stary kompas i dawaj na Islandię ze swoją bryką Smile Smile Smile

Można natomiast podsumować tak naszą dyskusję, że z pewnością nie są potrzebne koła 44", by zobaczyć najciekawsze miejsca Islandii. Nawet na kołach 33-35'' jazda powinna być komforotwa i bezproblemowa. A jak ktoś ma jeszcze SUVa bez sztywnych osi, to nawet mniejsze koła wystarczą by nie nadziać się na kamienie wystające z drogi.
Ale z drugiej strony to musi być niezła frajda podróżować sobie w bryce wyposażonej w takie obważanki - to przecież zawsze jakaś przygoda.
_________________
CHCESZ WSPOMÓC FORUM ORAZ ICELAND.PL? WPŁAĆ DATEK!
Powrt do gry
Zobacz profil autora Wylij prywatn wiadomo Odwied stron autora Numer GG
stopa

Doczy: 05 Lip 2005
Posty: 187
Skd: Łódź
PostWysany: 26 Pa 2006, 21:34    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

bardzo ci dziekuje Odzajer bo wlasnie sam udowodniles ze sie nie myle...

ja bym to tak wiec podsumowal - jesli masz ochote jezdzic samochodem na 44" kolach to po prostu sobie jezdzij - ciesz sie tym ze czujesz sie w nim dobrze, mozesz nawet nim jezdzic na zakupy, zarobiles na niego ciezka praca i masz fantazje wiec nikomu nic do tego!!!

no ale zwykla terenowka na 31" kolach dojedziesz w te same miejsca...no moze troche mniej komfortowo, bedziesz musial wykazac sie odrobina techniki jazdy no i musisz sie duzo lepiej spakowac. Niestety ludzie posadza cie o brak fantazji. No ale nie zalamuj sie - zobaczysz taka sama Islandie - troche sprawniej i duzo ekonomiczniej.

Moim przeslaniem jest tylko informacja ze nie ma co demonizowac trudnosci terenowych na Islandii. Mozna sie tam swobodnie wybrac zwykla terenowka, a legendy o wielkich kolach wsadzic w dzial o islandzkim folklorze

biorac pod uwage ze na Islandii zabroniona jest jazda off road, to jadac tam nie spotkamy jakis super ciezkich czy wymagajacych przeszkod. Jesli ktos jest przygotowany sprzetowo do jazdy off road w Polsce nic go na Islandii nie powinno zaskoczyc
Powrt do gry
Zobacz profil autora Wylij prywatn wiadomo Wylij email
O.E.
Opiekun Forum
Doczy: 03 Lut 2004
Posty: 2552
Skd: Pl. Od Słońca 3/Europa
PostWysany: 27 Pa 2006, 0:57    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

stopa napisa:
ja bym to tak wiec podsumowal - jesli masz ochote jezdzic samochodem na 44" kolach to po prostu sobie jezdzij - ciesz sie tym ze czujesz sie w nim dobrze, mozesz nawet nim jezdzic na zakupy, zarobiles na niego ciezka praca i masz fantazje wiec nikomu nic do tego!!!
Świetna konkluzja! Zgadzam się oczywiście.

Cytat:
no ale zwykla terenowka na 31" kolach dojedziesz w te same miejsca...no moze troche mniej komfortowo
Oczywiście tutaj także się zgodzę, bo przecież jakoś tam z bieda ale udało nam się podróżować na 27-mkach Smile

Cytat:
Moim przeslaniem jest tylko informacja ze nie ma co demonizowac trudnosci terenowych na Islandii. Mozna sie tam swobodnie wybrac zwykla terenowka
Słuszne przesłanie

Cytat:
a legendy o wielkich kolach wsadzic w dzial o islandzkim folklorze
Z tym folklorem to może przesada, bo jak ktoś liczy na komfort i szybkość jazdy po lodowcu, to duże koła są dobre. Dobre są też na świeży śnieg, po którym jadą jak na nartach.
Pamiętaj również, że duże opony są używane również w sporcie o nazwie rock-crawling (oto ciekawe zdjęcia: http://images.google.pl/images?q=rock+crawling&hl=pl&lr=lang_pl&sa=X&oi=images&ct=title ) a więc jak ktoś chce się "maszynowo" wspinać na skały to również 44-ki będą OK.

Cytat:
biorac pod uwage ze na Islandii zabroniona jest jazda off road, to jadac tam nie spotkamy jakis super ciezkich czy wymagajacych przeszkod.
Z tym zakazem to właśnie sprawa jasna nie jest. Bo o ile w parkach narodowych jest to bardziej przestrzegane, to przecież Islandczycy legalnie organizują wyjazdy na lodowiec, a tam dróg nie ma...

Cytat:
Jesli ktos jest przygotowany sprzetowo do jazdy off road w Polsce nic go na Islandii nie powinno zaskoczyc
W polsce off-road jest troszkę inny, bo tu mamy głównie lasy, bagna itp. a na Islandii są twarde skały, żwir, piasek i lód.

Na koniec powiem jeszcze (nie wiem czy już o tym nie pisałem), że takie czysto sporote wehikuły do rock-crawlingu na Islandii mogą nawet jeździć po wodzie Smile
Widziałem film z Islandii (kręcony przez brytyjską TV), gdzie takie pojazdy o olbrzymich kołach i potężnych silnikach, dzięki "zamiataniu" kołami mogły wjeżdżać na piaszczyste zbocza. Opony zdawały się być jak śruby w statku - mieląc piasek sprawiały, że samochód żwawo pruł pod górę.
Niektóre z tych pojazdów potrafiły przejechać kawałek po wodzie Smile
_________________
CHCESZ WSPOMÓC FORUM ORAZ ICELAND.PL? WPŁAĆ DATEK!
Powrt do gry
Zobacz profil autora Wylij prywatn wiadomo Odwied stron autora Numer GG
stopa

Doczy: 05 Lip 2005
Posty: 187
Skd: Łódź
PostWysany: 27 Pa 2006, 14:20    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

rock crawling jest dyscyplina ktora polega na przejechaniu krotkiego odcinka specjalnego. Nie ma co przytaczac takiego przykladu bo ma sie on nijak do ogolnego poruszania sie po Islandii. Zakaz off roadu dotyczy calej Islandii i nie ma sie co zastanawiac czy gdzies jest on bardziej lub mniej egzekwowany.

Warunki off road w polsce sa duzo bardziej zroznicowane i wg mnie duzo bardziej wymagajace - w zwiazku z tym uwazam ze jesli tu sobie dobrze radzimy to islandia nie bedzie dla nas problemem
Powrt do gry
Zobacz profil autora Wylij prywatn wiadomo Wylij email
O.E.
Opiekun Forum
Doczy: 03 Lut 2004
Posty: 2552
Skd: Pl. Od Słońca 3/Europa
PostWysany: 27 Pa 2006, 18:44    Temat postu: 4x4 Odpowiedz z cytatem

stopa napisa:
rock crawling jest dyscyplina ktora polega na przejechaniu krotkiego odcinka specjalnego.


Cytat:
Nie ma co przytaczac takiego przykladu bo ma sie on nijak do ogolnego poruszania sie po Islandii.
Nieprawda. Nie chodziło mi tylko o typowy "krótkometrażowy" rock-crawling (RC), ale o to, że samochód na 44-calowych oponach może pokusić się o pewne rock-crawlingowe wyczyny w trakcie jazdy w trudnym terenie. Samochód na małych kółkach tego nie zrobi. Oczywiście typowy pojazd RC jest 10 razy lepiej przystosowany do RC. "Nasz" 44-calowy bohater jest jakby wynikiem kompromisu. Wjedzie na hałdę ruchomego piasku, gdy zwykła terenówka może się już zakopać.
Ale z pewnością ma teżpewne wady. Wysokie koła powodują mniejszą stabilność i wysoko położony środek ciężkości. No i oczywiście, to co pisałeś, czyli problem w wąskich wąwozach.


Cytat:
Zakaz off roadu dotyczy calej Islandii i nie ma sie co zastanawiac czy gdzies jest on bardziej lub mniej egzekwowany.
Trzeba się nad tym zastanawiać, bo są miejsca, gdzie off-roadu się nie uprawia a są miejsca, gdzie to uchodzi. Trzeba pamiętać, że być może islandzka definicja drogi jest inna niż u nas, i wszędzie tam, gdzie ludzie często jeżdżą może to być już "droga" mimo, że nie ma jej na mapie.
Mam książkę dotyczącą ciekawych miejsc na Islandii, gdzie dojechać można mając lepszą terenówkę. Mnóstwo tam zdjęć tych wielkich monsterów, które powpadały w jakieś szczeliny na lodowcu.
Mnóstwo jest też tras, które nie zawsze pokrywają się z siecią dróg widocznych na mapach.

Cytat:
Warunki off road w polsce sa duzo bardziej zroznicowane i wg mnie duzo bardziej wymagajace - w zwiazku z tym uwazam ze jesli tu sobie dobrze radzimy to islandia nie bedzie dla nas problemem
Z pewnością w Polsce łatwiej można znaleźć błoto, no i są przeszkody/pomoce w postaci drzew. Na Islandii lasy występują 10-krotnie rzadziej, więc się je bardziej chroni i nie znam żadnych tras "leśnych" po Islandii.
_________________
CHCESZ WSPOMÓC FORUM ORAZ ICELAND.PL? WPŁAĆ DATEK!
Powrt do gry
Zobacz profil autora Wylij prywatn wiadomo Odwied stron autora Numer GG
stopa

Doczy: 05 Lip 2005
Posty: 187
Skd: Łódź
PostWysany: 27 Pa 2006, 21:07    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Zawody formuly islandzkiej to typowo sportowa dyscyplina i tam jezdza zupelnie inne auta niz te o ktorych rozmawiamy - to nie sa przerobione econoline'y, landcruisery i patrole tylko oryginalne konstrukcje.

Pojazdy, nazwijmy to "turystyczne", nie sa w stanie podjechac pod zadna halde czy jezdzic po wodzie tak jak opisujesz. Powiem wiecej - te ktore widzialem, te o ktorych rozmawialem mialy oryginalne silniki. Biorac pod uwage rozmiar kol mozna sobie wyobrazic jakie braki mocy mialy te auta. Widzialem np przerobione Hiluxy z dokladnie takim samym silnikiem ktory ja mam w aucie - 87KM i ok 180Nm Shocked . Przy normalnych oponach moje auto miewa powazna zadyszke... taki hilux moze sie conajwyzej toczyc na reduktorze - nic wiecej! Wiec w wiekszosci auta te nie tylko nie sa w zadnym stopniu lepsze od zwyklych terenowek ale wg mnie sa wrecz ułomne.

A co do Polski to wlasciwie poza lodowcami mamy tu prawie kazdy typ nawierzchni i przeszkod jaki spotkamy na Islandii. Za to jest jeszcze wiele wiele innych Smile
Powrt do gry
Zobacz profil autora Wylij prywatn wiadomo Wylij email
troll

Doczy: 15 Mar 2005
Posty: 16
Skd: GDN ISLAND
PostWysany: 11 Lis 2006, 20:55    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

jesli przerabiasz samochod na wieksze kola to zazwyczaj zmieniasz takze przelozenie na dyferencjale i troche wiecej w ukladzie zawieszenia i nie tylko,a co do 44 to nie ma tego za wiele ,wiekszosc to 38 i w gorach zima ,bo nie tylko jezdzi sie na lodowce czesciej sa to jednodniowe wyjazdy turystyczne lub na polowania i na 31 nie masz szans i chyba malo wiesz po co ludzie zakladaja duze kola ,najprosciej odpowiem zeby bylo latwiej odjechac tam gdzie zamierzasz
Powrt do gry
Zobacz profil autora Wylij prywatn wiadomo
O.E.
Opiekun Forum
Doczy: 03 Lut 2004
Posty: 2552
Skd: Pl. Od Słońca 3/Europa
PostWysany: 13 Lis 2006, 6:33    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

stopa napisa:
Zawody formuly islandzkiej to typowo sportowa dyscyplina i tam jezdza zupelnie inne auta niz te o ktorych rozmawiamy - to nie sa przerobione econoline'y, landcruisery i patrole tylko oryginalne konstrukcje.
Powiedziałem o tych konstrukcjach jako dygresję, że czasem 44 cale to oczywisty wybór Smile



Cytat:
Pojazdy, nazwijmy to "turystyczne", nie sa w stanie podjechac pod zadna halde czy jezdzic po wodzie tak jak opisujesz.
Chyba nie przypuszczasz, że ja myslałem, iż mogą? Very Happy

Cytat:
Biorac pod uwage rozmiar kol mozna sobie wyobrazic jakie braki mocy mialy te auta.
Hmmmm, specem nie jestem i obliczeń nie wykonywałem, ale często te duże terenówki mają potężne silniki o mocy wystarczającej na dwa lub trzy samochody. Dość często przecież 4- lub 5-litrowe silniki są wstawiane fabrycznie do Nissanów, Jeepów, Toyot...
Ja w moim osobowym mam 2-litrowy i ta moc pozwala na duże przyspieszenia lub na ciągnięcie dużej przyczepy.
W przypadku wielkich kół to bardziej martwiłbym się o osie, które mogą mieć problemy z momentem obrotowym, o ile nie zmieniono przełożeń...


Cytat:
87KM i ok 180Nm Shocked
Pierwsze słyszę o takich słabiznach. Sam jeździłem Jeepem z 4-litrowym silnikiem i mocy (podobno) 196 KM.
87 KM to strasznie mało, masz rację...

Cytat:
A co do Polski to wlasciwie poza lodowcami mamy tu prawie kazdy typ nawierzchni i przeszkod jaki spotkamy na Islandii. Za to jest jeszcze wiele wiele innych Smile
I może własnie duże opony byłyby genialnym wynalazkiem również na polskie poza-drogi? Very Happy
_________________
CHCESZ WSPOMÓC FORUM ORAZ ICELAND.PL? WPŁAĆ DATEK!
Powrt do gry
Zobacz profil autora Wylij prywatn wiadomo Odwied stron autora Numer GG
stopa

Doczy: 05 Lip 2005
Posty: 187
Skd: Łódź
PostWysany: 15 Lis 2006, 21:46    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

troll napisa:
jesli przerabiasz samochod na wieksze kola to zazwyczaj zmieniasz takze przelozenie na dyferencjale i troche wiecej w ukladzie zawieszenia i nie tylko,a co do 44 to nie ma tego za wiele ,wiekszosc to 38 i w gorach zima ,bo nie tylko jezdzi sie na lodowce czesciej sa to jednodniowe wyjazdy turystyczne lub na polowania i na 31 nie masz szans i chyba malo wiesz po co ludzie zakladaja duze kola ,najprosciej odpowiem zeby bylo latwiej odjechac tam gdzie zamierzasz


Zmiana przelozen jest dokladnie tym samym co wspomniane przezemnie wlaczenie reduktora i niestety nie jest idealnym rozwiazaniem na wszystkie klopoty. Pozatym rozmawiamy o aucie do turystyki i nie wyobrazam sobie np 2 tyg. objazdu wyspy z ciagle wyjacym, grzejacym sie silnikiem na wysokich obrotach. Jak wczesniej wspomnialem - nie podwazam skutecznosci tych aut w warunkach do jakich zostaly stworzone!
Powrt do gry
Zobacz profil autora Wylij prywatn wiadomo Wylij email
stopa

Doczy: 05 Lip 2005
Posty: 187
Skd: Łódź
PostWysany: 15 Lis 2006, 22:08    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Odżajer Egzegeta napisa:

Hmmmm, specem nie jestem i obliczeń nie wykonywałem, ale często te duże terenówki mają potężne silniki o mocy wystarczającej na dwa lub trzy samochody. Dość często przecież 4- lub 5-litrowe silniki są wstawiane fabrycznie do Nissanów, Jeepów, Toyot...


nie twierdze ze nie ma duzych silnikow, przy czym z tego co widzialem na miejscu i w opisach to poza amerykancami raczej wiecej jest diesli - a te do poteznych nie naleza - w toyotach to standard 3.0 a w nissanach albo 2,8 albo, z tego co pamietam 3,2 - to nie sa potegi o ktorych piszesz - ok 125KM i przecietne momenty

Cytat:
87KM i ok 180Nm Shocked
Pierwsze słyszę o takich słabiznach. Sam jeździłem Jeepem z 4-litrowym silnikiem i mocy (podobno) 196 KM.
87 KM to strasznie mało, masz rację...[/quote]

no wiec mozesz miec porownanie.
..a ze slabizny.Moze i tak ale spojrz na ich przebiegi - to sa po prostu zdrowe konie a nie wyciskane jakimis czipami i innymi xxxx. A i ekonomia tez nie jest bez znaczenia Smile

Cytat:
I może własnie duże opony byłyby genialnym wynalazkiem również na polskie poza-drogi? Very Happy


Na polskie pozadrogi standardem staly sie 33", w extremalnych przeprawowkach nie stosuje sie wiekszch niz 35"... a ze Polacy ostatnio dominuja w extremalnych imprezach przeprawowych to mozna przyjac, ze wiedza co czynia i ze jest to pewne optimum...
Powrt do gry
Zobacz profil autora Wylij prywatn wiadomo Wylij email
mariusx
Go
PostWysany: 16 Lis 2006, 1:58    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Przeczytajcie sobie tu:

http://www.offroad.cz/modules.php?name=News&file=article&sid=443

o oponkach 38", i zauwazcie jak to auto "jezdzi" dlugie trasy normalnymi drogami.

Zgadzam sie ze stopa ze duze kola sa islandzkim folklorem i pewnym rodzajem lokalnego snobizmu.

Nie dziwia mnie takie opony w samochodach ratownikow, sluzb technicznych - chodzi o jazde po sniegu(takie opony maja dwie osobno napelniane komory, umozliwia ta bezpieczne upuszczenie powietrza). Natomiast ewentualna awaria takiej opony to juz jest tragedia w terenie, nie mowiac o wielkosci i ciezarze zapasu.

Maksymalny rozsadny rozmiar opony uwazany przez wielu islandczykow, uzywajacych codziennie aut terenowych to 33", i trudno sie z tym nie zgodzic.

Te wszystkie potwory na 40" oponach sa przewaznie autami hobbystycznymi, i wbrew pozora nie jest ich tak duzo w stosunku do ilosci aut terenowych jezdzacych po is, natomiast sa widoczne Very Happy



a na marginesie w extremalnej jezdzie po skalach nie wielkosci opon jest decydujaca, ale inne parametry auta, np "wykrzyż", zuwazcie ze wiekszosc aut na islandii jezdzacych na "balonach" ma przeswit zwiekszony tylko o wysokosc opony lol .
Powrt do gry
O.E.
Opiekun Forum
Doczy: 03 Lut 2004
Posty: 2552
Skd: Pl. Od Słońca 3/Europa
PostWysany: 16 Lis 2006, 2:59    Temat postu: Wielkie opony - off-road Odpowiedz z cytatem

mariusx napisa:
zuwazcie ze wiekszosc aut na islandii jezdzacych na "balonach" ma przeswit zwiekszony tylko o wysokosc opony lol .
No bo własnie o to chodzi! Przecież prześwit między osią (w samochodach ze sztywną osią) a gruntem, zależy tylko i wyłacznie od wielkości koła. Gdy więc chcesz jeździć wśród ostrych wystających skał, to ratuje Cię tylko duża opona, bo inaczej siądziesz na skale.
_________________
CHCESZ WSPOMÓC FORUM ORAZ ICELAND.PL? WPŁAĆ DATEK!
Powrt do gry
Zobacz profil autora Wylij prywatn wiadomo Odwied stron autora Numer GG
mariusx
Go
PostWysany: 16 Lis 2006, 19:30    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Hm, przyznam szczerze, ze cie troszeczke "wypuscilem" bo w zasadzie takiej odpowiedzi sie od ciebie spodziewalem. Widzisz przy jezdzie po skalach najwazniejsze jest podniesienie mostow jak najwyzej, a spece robia to troche inaczej - stosujac zwolnice i wydluzajac poloski.


Mialem okazje prowadzic takiego potworka 38", i nie zalozylbym takich opon nigdy, przydatne sa tylko przy jezdzie po sniegu(zmarznietym), na innych nawierzchniach nic specjalnego.
Powrt do gry
troll

Doczy: 15 Mar 2005
Posty: 16
Skd: GDN ISLAND
PostWysany: 16 Lis 2006, 23:28    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

stopa dyferencjal to mechanizm roznicowy,a reduktor to dwie rozne sprawy i gdy zmienisz przelozenie na mech. roznicowym silnik nie wyje ,nie badz laikiem poczytaj troche na temat przeniesienia napedu i zawieszenia
Powrt do gry
Zobacz profil autora Wylij prywatn wiadomo
troll

Doczy: 15 Mar 2005
Posty: 16
Skd: GDN ISLAND
PostWysany: 16 Lis 2006, 23:40    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

[

Cytat:
Warunki off road w polsce sa duzo bardziej zroznicowane i wg mnie duzo bardziej wymagajace - w zwiazku z tym uwazam ze jesli tu sobie dobrze to islandia nie bedzie dla nas problemradzimyem
to przyjedz i sproboj,ale nie latem .Latem nie jezdzimyw terenie tylko po drogach zima mozna pojezdzic po sniegu wszedzie ,nie niszczysz przyrody nie zostawiasz kolein po sobie. powdzenia
Powrt do gry
Zobacz profil autora Wylij prywatn wiadomo
Wywietl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Islandia :: Forum ICELAND.PL Strona Gwna -> 4x4 Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Id do strony 1, 2  Nastpny
Strona 1 z 2

 
Skocz do:  
Nie moesz pisa nowych tematw
Nie moesz odpowiada w tematach
Nie moesz zmienia swoich postw
Nie moesz usuwa swoich postw
Nie moesz gosowa w ankietach



SIGN PETITION FOR TRAVELLING WITH PETS ON ICELAND!
Kuchnia Azjatycka: chiska, tajska, indyjska, japoska, wietnamska itd.
Powered by phpBB © 2001, 2002 phpBB Group

Igloo Theme Version 1.0 :: Created By: Andrew Charron