reklama

Forum Islandia :: Forum ICELAND.PL Strona Główna

ICELAND.PL :: Islandia - strona główna portalu

ZANIM COŚ NAPISZESZ PRZECZYTAJ REGULAMIN  
JEŚLI KTOŚ CIĘ OBRAŻA LUB ŁAMIE REGULAMIN, NIE DAJ SIĘ SPROWOKOWAĆ, NAPISZ DO ADMINA!

 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   RejestracjaRejestracja   ProfilProfil   ZalogujZaloguj 

Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   

44" - konieczność czy ściema?
Idź do strony Poprzedni  1, 2
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Islandia :: Forum ICELAND.PL Strona Główna -> 4x4
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
stopa

Dołączył: 05 Lip 2005
Posty: 187
Skąd: ŁódĹş
PostWysłany: 17 Lis 2006, 22:01    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

troll napisał:
stopa dyferencjal to mechanizm roznicowy,a reduktor to dwie rozne sprawy i gdy zmienisz przelozenie na mech. roznicowym silnik nie wyje ,nie badz laikiem poczytaj troche na temat przeniesienia napedu i zawieszenia


predkosc obrotowa z silnika zostaje podana na skrzynie biegow, reduktor a potem na mechanizmy roznicowe mostu. Nie ma znaczenia gdzie zmienisz przelozenia-czy w skrzyni biegow, czy w moscie czy w reduktorze. Aby uzykac taka sama predkosc tuningujac przelozenia na nizsze musisz miec wyzsze obroty slnika. Tu nie trzeba nic czytac-wystarczy zwykla logika. Mozesz jechac z predkoscia 30km/h na 1 biegu i na 2 biegu - posluchaj silnika Very Happy
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
stopa

Dołączył: 05 Lip 2005
Posty: 187
Skąd: ŁódĹş
PostWysłany: 17 Lis 2006, 22:09    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

troll napisał:
[

Cytat:
Warunki off road w polsce sa duzo bardziej zroznicowane i wg mnie duzo bardziej wymagajace - w zwiazku z tym uwazam ze jesli tu sobie dobrze to islandia nie bedzie dla nas problemradzimyem
to przyjedz i sproboj,ale nie latem .Latem nie jezdzimyw terenie tylko po drogach zima mozna pojezdzic po sniegu wszedzie ,nie niszczysz przyrody nie zostawiasz kolein po sobie. powdzenia


rany troll-czytaj uwzniej posty-kilkakrotnie podkreslalem - nie neguje uzytecznosci tych aut w warunkach do ktorych zostaly stworzone - lodowce i snieg. Piszac o "folklorze" mialem na mysli auta ktore tylko wygladaja jak arctic trucki, jezdza po miescie i prawdopodobnie nie nadaja sie ani do tej funkcji ani do zadnej innej. Poza tym mowimy tu o zwiedzaniu wyspy w takich warunkach jak wiekszosc forumowiczow moze to robic - wiec nie ma co im wciskac ze bez 44" nie beda mogli czegos zobaczyc na islandii - tylko tyle
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
mariusx
Gość
PostWysłany: 19 Lis 2006, 16:36    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Panowie prosze sie nie drapac lol , mam opony 31" na chwile obecna przejechalem WSZYSTKIE drogi bedace na mapie drogowej islandii w jej wschodniej czesci (przeprowadzcie linie prosto od hof do akureyri, wszystko na prawo przejechalem) .

Zrozumcie ze drogi bedace na mapie sa utrzymywane, np droga na askje co jakis czas jest rownana, z doswiadczenia wiem ze najlepiej jechac na samym poczatku sezonu(w tym roku bylem tam 4 razy), pod koniec jest duzo poprzecznych kolein, tkz. tarka.
Naprawde nie demonizujmy islandii.

Aha z tego co wiem przy zakladaniu olbrzymich kol obowiazkowo nalezy wymienic mosty.
Powrót do góry
O.E.
Opiekun Forum
Dołączył: 03 Lut 2004
Posty: 2552
Skąd: Pl. Od Słońca 3/Europa
PostWysłany: 19 Lis 2006, 18:00    Temat postu: Drogi Odpowiedz z cytatem

Jesli masz terenówkę na 31-calowych kołach to już dobrze, ale są miejsca (niekoniecznie na wschodzie), gdzie mając takie koła nadal zawadzasz podwoziem o wystające kamienie i skały.
Poza tym, napisz czy jeździłeś tym samochodem również w ziemie?
Bo po metrowej warstwie śniegu może przejechać wyłącznie samochów na dużych i szerkoich oponach.
_________________
CHCESZ WSPOMÓC FORUM ORAZ ICELAND.PL? WPŁAĆ DATEK!
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora Numer GG
stopa

Dołączył: 05 Lip 2005
Posty: 187
Skąd: ŁódĹş
PostWysłany: 19 Lis 2006, 21:03    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

mariusx napisał:
Panowie prosze sie nie drapac lol , mam opony 31" na chwile obecna przejechalem WSZYSTKIE drogi bedace na mapie drogowej islandii w jej wschodniej czesci (przeprowadzcie linie prosto od hof do akureyri, wszystko na prawo przejechalem) .


Pytanko - w takim razie zrobiles opisywany jako "stary szlak dzipow" objezdzajacy od strony zachodniej Askje a potem biegnacy na wprost na Myvatn. Na niektorych mapach wogole go nie ma - nie jest droga oficjalna. Jak wrazenia?Bo ja powiem szczerze pare razy tam sie spocilem Smile
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
mariusx
Gość
PostWysłany: 20 Lis 2006, 0:03    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Cytat:
Poza tym, napisz czy jeździłeś tym samochodem również w ziemie?
Bo po metrowej warstwie śniegu może przejechać wyłącznie samochów na dużych i szerkoich oponach.


Jezdze rowniez zima, jezeli jest zmarznieta warstwa sniegu (gorna) mozna spuscic troche powietrza i jazda, ale w glebokim, kopnym sniegu bez szans. W sniegu mozna jechac tak dlugo, jak nie powiesisz sie na "mostach" i wtedy zadne blokady, opony, inne wynalazki nie pomagaja. Np dzisiaj bylem ze znajomymi na "przejazdzce", chcielismy przejechac dwie drogi (na dzisiejszy dzien czerwone) i nic z tego, tzreba bylo zawracac - zbyt duze ryzyko ugrzezniecia(jedno auto), wkleje moze fotki jutro.

Cytat:
Pytanko - w takim razie zrobiles opisywany jako "stary szlak dzipow" objezdzajacy od strony zachodniej Askje a potem biegnacy na wprost na Myvatn.


Nie, tej drogi nie mam na mapie drogowej(mapa oficjalna), natomiast jechalem F910, objechalem od zach. Askje a potem pojechalem na Nyidalur i w kierunku Myvatn droga F26, jezdze w jeden woz i troche staram sie brac to pod uwage przy wyjazdach.

Mam za to pare "fajnych" drog zaliczonych ktorych nie ma na mapach, czesto sa to drogi techniczne dla energetyki, biegnace pod liniami(Linvegur sie chyba to po ichniemu nazywa), bardzo ciekawe sa tez stare drogi laczace miejscowosci, czesto prowadza przez super widokowe miejsca i przecinajace przelecze gorskie.

Pod koniec sierpnia zrobilem sobie fajna wycieczke:
start przy Godafoss > F26 do Nyidalur > dalej droga F26 do drogi 32 > na wysokosci wodospadu Haifoss wjazd na droge techniczna dla energetyki, kierunek Geysir > droga 35 do Gulfoss > droga F35 do Hveravellir > dalej F35 do 1 > zamkniecie petli przy Godafoss.
Czyli przejechalem Sprengisandur i Kjolur, razem jakies 800 km przez srodek IS, warto oj warto.
Powrót do góry
O.E.
Opiekun Forum
Dołączył: 03 Lut 2004
Posty: 2552
Skąd: Pl. Od Słońca 3/Europa
PostWysłany: 20 Lis 2006, 1:21    Temat postu: 44 cale nie zakopią się wcale Odpowiedz z cytatem

mariusx napisał:
W sniegu mozna jechac tak dlugo, jak nie powiesisz sie na "mostach" i wtedy zadne blokady, opony, inne wynalazki nie pomagaja. Np dzisiaj bylem ze znajomymi na "przejazdzce", chcielismy przejechac dwie drogi (na dzisiejszy dzien czerwone) i nic z tego, tzreba bylo zawracac - zbyt duze ryzyko ugrzezniecia(jedno auto), wkleje moze fotki jutro.
A czy nie jest właśnie tak, że opony 44 calowe po odpowiednim upuszczeniu powietrza, umożliwiają jazdę po śniegu, nawet kopnym?
Bo właśnie z takimi opiniami się spotkałem, że tak duże opony służą właśnie jako swoiste narty dla samochodu. Mają już tak dużą powierzchnię, że nie zakopują się, lecz jadą po śniegu...
_________________
CHCESZ WSPOMÓC FORUM ORAZ ICELAND.PL? WPŁAĆ DATEK!
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora Numer GG
stopa

Dołączył: 05 Lip 2005
Posty: 187
Skąd: ŁódĹş
PostWysłany: 20 Lis 2006, 17:57    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

napewno wielkie balony lepiej utrzymuja auto na powierzchni sniegu niz inne opony. Ich zaleta jest to ze mozna obnizyc cisnienie do minimum i wowczas jeszcze bardziej zwiekszamy ich powierzchnie i przyczepnosc. Inna sprawa ze zakladane sa do wielkich i ciezkich potworow-wiadomo ze czym wieksza masa tym i powierzchnia opon musi byc wieksza-wiec samonakrecajacy sie mechanizm.

W Polsce tez sie jezdzi po sniegu i to pewnie wiekszym niz na Iislandii. Podobnie jak tam organizuje sie wyjazdy w kilka/kilkanascie aut i jazda w gory - i tez latwo nie jest. Niestety nie mamy tych wielkich, otwartych przestrzeni:( i technika jazdy zupelnie inna
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
mariusx
Gość
PostWysłany: 20 Lis 2006, 20:27    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Cytat:
Bo właśnie z takimi opiniami się spotkałem, że tak duże opony służą właśnie jako swoiste narty dla samochodu. Mają już tak dużą powierzchnię, że nie zakopują się, lecz jadą po śniegu...



Po kopnym sniegu to mozna jezdzic ratrakiem lol , raczej powinna byc warstwa sniegu zmrozonego.
Podwozie auta ma o wiele wieksza powierzchnie od opon, jak auto ci usiadzie kola co najwyzej wygrzebia ladne dolki pod soba, nie uciagna auta po sniegu.

Powietrza nie mozna upuszczac za duzo bo moze ci opone zerwac z felgi, ale tak jak napisales, a wczesniej stopa - duze balony nadja sie znakomicie do jazdy po sniegu, lodowcu, szegolnie na IS, gdzie zima interior zamienia sie praktycznie w wielka lodowo-sniezna rownine Very Happy
Powrót do góry
stopa

Dołączył: 05 Lip 2005
Posty: 187
Skąd: ŁódĹş
PostWysłany: 7 Gru 2006, 13:42    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

http://www.youtube.com/watch?v=iyq95VaL9iQ - krotki filmik o duuzych kolach:)
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Islandia :: Forum ICELAND.PL Strona Główna -> 4x4 Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Idź do strony Poprzedni  1, 2
Strona 2 z 2

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach



SIGN PETITION FOR TRAVELLING WITH PETS ON ICELAND!
Kuchnia Azjatycka: chińska, tajska, indyjska, japońska, wietnamska itd.
Powered by phpBB © 2001, 2002 phpBB Group

Igloo Theme Version 1.0 :: Created By: Andrew Charron