reklama

Forum Islandia :: Forum ICELAND.PL Strona Główna

ICELAND.PL :: Islandia - strona główna portalu

ZANIM COŚ NAPISZESZ PRZECZYTAJ REGULAMIN  
JEŚLI KTOŚ CIĘ OBRAŻA LUB ŁAMIE REGULAMIN, NIE DAJ SIĘ SPROWOKOWAĆ, NAPISZ DO ADMINA!

 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   RejestracjaRejestracja   ProfilProfil   ZalogujZaloguj 

Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   

Turystyka i wyprawy na Islandii - ogłoszenia
Idź do strony 1, 2, 3 ... 9, 10, 11  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Islandia :: Forum ICELAND.PL Strona Główna -> Turystyka
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Jean Valjean

Dołączył: 11 Mar 2004
Posty: 456
Skąd: Warszawa
PostWysłany: 11 Mar 2004, 21:58    Temat postu: Turystyka i wyprawy na Islandii - ogłoszenia Odpowiedz z cytatem

Witam, o wyprawie na Islandie marze już od kilku lat, zdaje sobie sprawy, ze wielu chetnych wśród znajomych bym nie znalazł a przeciez sam nie pojade wiec pomyslałem, ze może jeszcze w tym roku ktos planuje wyprawe samochodem na Islandie i mogłbym się do niego dołaczyc. Zdaje sobie sprawe ze koszty nie będą małe i jestem na nie gotów. Szukam bratnich dusz, podrózników, ludzi o otwartych głowach z którymi mogłbym spełnic swoje najwieksze marzenie.

Jestem z Warszawy, studiuje na UW, od 3 lat jezdze po skandynawii na rowerze, co roku w czasie jazdy pokonywałem ponad 2000km tym pojazdem. Chce zaliczyc ostatnie brakujace ogniwo – Islandie. Wierze ze znajdzie się ktos kto przygarnie mnie do swojej wyprawy, co kilka głów sniacych o Islandii to nie jedna Smile.....

powaga....
Jezeli jest wsrod was ktos, niekoniecznie przygotowujacy wyprawe lecz tak jak ja takze szukajacy kogos z kim mogłby jechac...nich sie takze do mnie odezwie. Przy szczerych checiach twoich i wielkiej wierze i checiach moich mozemy tam pojechac jeszcze w te wakacje.

Mój mejl hugok3@wp.pl

pozdrawiam bartek andrejuk "jeanvaljean"
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora
Jola

Dołączył: 31 Sty 2004
Posty: 1000
PostWysłany: 11 Mar 2004, 22:37    Temat postu: Re: chcę jechać, szukam ludzi Odpowiedz z cytatem

Noooo, mysle, ze bedziesz mial wiele propozycji...

Napisz jaki termin pasowalby Ci najbardziej. Czy po Islandii tez chcialbys podrozowac rowerem? Wspomniales cos o samochodzie, ale moze chcesz tam przetransportowac sie tylko, a na miejscu juz rowerem? Bo niektorzy tak robia.

Ciekawa tez jestem Twoich wrazen po Skandynawii. ICELAND.PL tez objechal ja cala Smile Jednak najbardziej przypadla nam do gustu Islandia.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Jean Valjean

Dołączył: 11 Mar 2004
Posty: 456
Skąd: Warszawa
PostWysłany: 11 Mar 2004, 23:10    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Napisz jaki termin pasowalby Ci najbardziej. Czy po Islandii tez chcialbys podrozowac rowerem? Wspomniales cos o samochodzie, ale moze chcesz tam przetransportowac sie tylko, a na miejscu juz rowerem? Bo niektorzy tak robia.

Co do terminu to bez wątpienia po letniej sesji na uniwerku. Do tej pory jeździłem po Szwecji, Norwegii , Finlandii, Danii, zdaje sobie sprawę ze wyprawa 42 dniowa po Szwecji i Norwegii to nie to samo co wojaż po Islandii i przygotować trzeba się o niebo lepiej i wcześniej niż robiłem to przy okazji Sz. i N. ....dlatego pisze juz dzis...[choc moze to i tak za pozno]

Co do transportu, to mysłałem o promie [to musi być wielka frajda tak plynac na Islandie przez W. O.]....i jezdzie samochodem z rowerami na dachu...nie odrzucam obcji „bez samochodu”...ale po tym co przeczytałem w przewodniku jest to karkołomny pomysł...wrecz „hardkorowy’......Jednak Jeżeli znajda się twardzi zawodnicy, jestem za....

Przeczytałem w wątku o języku islandzkim ze jest cos na kształt Towarzystwa przyjaciół Islandii....Korzystając z tego wątku może mógłby mi ktoś napisać, cos dokładniej?...Jak się zapisać?...czy sa jakies stałe spotkania?...jak to własciwie działa?....

Bardzo bym chciał poznać „islandofili’ [tak się to nazywa?]....szukam ludzi o podobnych zainteresowaniach...i spotkania w realu sprawiły by mi wielka frajde. Uczę się szwedzkiego [od tego kraju się zaczęło], może ktoś tez się uczy i chce si epouczyc ze mną?....

Gdy byłem w Sz. i N. Prowadziłem dziennik, ostatni postanowiłem zredagować te wypociny i wrzucić do Worda.....można pierwsza czesc przeczytac na blogu;-)...www.jeanvaljean.blog.pl

pozdrawiam,

bede tu wpadał bardzo czesto, mam nadzieje ze sie wkrece w to forum....


Ostatnio zmieniony przez Jean Valjean dnia 11 Mar 2004, 23:16, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora
Qortes

Dołączył: 17 Lut 2004
Posty: 677
Skąd: Poznań
PostWysłany: 12 Mar 2004, 1:33    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Bartek Andrejuk napisał:

bede tu wpadał bardzo czesto, mam nadzieje ze sie wkrece w to forum....

Trzymam za slowo :)
P.S. Ja w tym roku na Faroe, ale za rok ...kto wie.
_________________
Islandia w radiu Afera
.: http://qortes.imejl.pl/nocpolarna :.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora Numer GG
Jean Valjean

Dołączył: 11 Mar 2004
Posty: 456
Skąd: Warszawa
PostWysłany: 12 Mar 2004, 9:26    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Nie ma mnie co trzymac za słowo - Iceland.pl ustawiłem juz sobie jako strone startową, nie wiedziałem, ze istnieje takie wysmienite [uwielbiam ten wyraz] miejsce...:-)

kurcze, a moze i ja zaczne od Wysp Owczych....
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora
johanna

Dołączył: 08 Lut 2004
Posty: 515
Skąd: Kielce
PostWysłany: 12 Mar 2004, 16:02    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Jean Valjean napisał:

Przeczytałem w wątku o języku islandzkim ze jest cos na kształt Towarzystwa przyjaciół Islandii....Korzystając z tego wątku może mógłby mi ktoś napisać, cos dokładniej?...Jak się zapisać?...czy sa jakies stałe spotkania?...jak to własciwie działa?....

Bardzo bym chciał poznać "islandofili"[tak się to nazywa?]....szukam ludzi o podobnych zainteresowaniach...i spotkania w realu sprawiły by mi wielka frajde. Uczę się szwedzkiego [od tego kraju się zaczęło], może ktoś tez się uczy i chce si epouczyc ze mną?....


Juz trzeci raz piszę o Towarzystwie Przyjaźni Polsko-Islandzkiej Smile Zajrzyj do topicu o języku islandzkim albo o sagach, lub od razu wejdź na stronę [url] www.tppi.org.pl [/url] Fajnie masz, spotkania są w Warszawie. Ja przez to nigdy nie byłam, ale tatę wysyłam prawie co tydzień Smile Przez forum też można poznać islandofili, zobacz off-topic o islandofilach.
Pozdrawiam
_________________
Now follow me always
Into the sky
Where we reach the stars
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora Numer GG
Jola

Dołączył: 31 Sty 2004
Posty: 1000
PostWysłany: 12 Mar 2004, 16:08    Temat postu: Spotkania TPPI Odpowiedz z cytatem

johanna napisał:

...ale tatę wysyłam prawie co tydzień


Spotkania w TPPI nie sa co tydzien. Co tydzien jedynie ktos z Towarzystwa pelni dyzur w siedzibie. Niestety spotkania sa baaaaardzo rzadko: 1-2 razy w roku.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
johanna

Dołączył: 08 Lut 2004
Posty: 515
Skąd: Kielce
PostWysłany: 12 Mar 2004, 16:43    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Odnośnie wyprawy, ja chętnię bym pojechała, ale te wakacje to mało prawdopodobny termin.
Cytat:
nie odrzucam obcji „bez samochodu”...ale po tym co przeczytałem w przewodniku jest to karkołomny pomysł...wrecz „hardkorowy’......Jednak Jeżeli znajda się twardzi zawodnicy, jestem za....

Który przewodnik czytałeś?
_________________
Now follow me always
Into the sky
Where we reach the stars
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora Numer GG
Jean Valjean

Dołączył: 11 Mar 2004
Posty: 456
Skąd: Warszawa
PostWysłany: 13 Mar 2004, 15:15    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Przewodnik - "Lonely Planet"...tylko o tym wiem.

o Towarzystwie juz wszystkiego sie dowiedziałem.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora
Jola

Dołączył: 31 Sty 2004
Posty: 1000
PostWysłany: 13 Mar 2004, 15:54    Temat postu: Przewodnik Odpowiedz z cytatem

Z pewnością Lonely Planet jest najlepszy, choć przewodników anglojęzycznych po Islandii jest trochę. "Iceland, Greenland & the Faroe Islands" ma jednak jedną wielką wadę - kiepściutki indeks! Podział na regiony nie pomaga często zbyt wiele, by coś znaleźć. Jak się szuka czegoś szybko, to najlepiej sięgnąć do dobrego indeksu.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Mlynek

Dołączył: 06 Mar 2004
Posty: 41
Skąd: Stargard Szczec.
PostWysłany: 13 Mar 2004, 16:27    Temat postu: Re: Przewodnik Odpowiedz z cytatem

Jola napisał:
Z pewnością Lonely Planet jest najlepszy, choć przewodników anglojęzycznych po Islandii jest trochę. "Iceland, Greenland & the Faroe Islands" ma jednak jedną wielką wadę - kiepściutki indeks! Podział na regiony nie pomaga często zbyt wiele, by coś znaleźć. Jak się szuka czegoś szybko, to najlepiej sięgnąć do dobrego indeksu.


    No właśnie - anglojęzyczne przewodniki. A po polsku coś się ukazało? Póki co znalazłem tylko dośc skromny przewodnik. Skromny, bo jest w nim opisanych kilka państw.
    Gdzie można dostać Lonely Planet w wersji anglo? Będę wdzięczny za wskazówki Smile
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Numer GG
Jola

Dołączył: 31 Sty 2004
Posty: 1000
PostWysłany: 13 Mar 2004, 16:35    Temat postu: Re: Przewodnik Odpowiedz z cytatem

Mlynek napisał:
A po polsku coś się ukazało?

Narazie nie.

Mlynek napisał:

Gdzie można dostać Lonely Planet w wersji anglo? Będę wdzięczny za wskazówki Smile


Np. w EMPiKach, w ksiegarniach podrozniczych, albo w lepszych zwyklych, ktore sporwadza na zamowienie. Mozna tez bezposrednio w Amazonie zamowic. Cena ok. 100zl.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
lima
Gość
PostWysłany: 22 Mar 2004, 21:22    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Zamówiłem przewodnik LonelyPlanet na vivid.pl - to miał być prezent dla Limy. Po ponad dwóch miesiącach otrzymałem odpowiedź, że nie zrealizują zamówienia ponieważ hurtowania, z którą współpracują coś ściemnia. Kompletna farsa.
Przeglądając po sieci wyszło, że najtaniej zamówić w amazonie w Stanach - wówczas koszty przesyłki są najtańsze. Co ciekawe koszty przesyłki z amazona z Anglii są wyższe i sięgają prawie ceny samego przewodnika.
Osobiście planuję kupić przez kumpla w Londynie (księgarnia LonelyPlanet) i przesyłka pocztą.
Co ciekawe koszt w amazonie to 14 $ lub 9 funtów
a w LonelyPlanet 14 funtów Wink)
Powrót do góry
gudrun
Gość
PostWysłany: 24 Maj 2004, 14:08    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

kolega studiowal rok na Islandii i mowil cos o tanim polaczeniu z przesiadka w Londynie.kit to czy prawda?mozna sie wyrobic w obie str samolotem za niecale 1000 PLN?
Powrót do góry
wiktor
Gość
PostWysłany: 24 Maj 2004, 18:53    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Na stronie islandia.org.pl jest wiadomość o tanich połączeniach:
http://www.islandia.org.pl/samolot.html
Powrót do góry
BOSS!*
Gość
PostWysłany: 14 Paź 2004, 4:14    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

witam wszystkich serdecznie....
jestem tu 1szy raz wiec prosze sie ze mnie nie smiac,a link ten ogladam od tygodnia-tak wiec wiem tylko tyle co przeczytalem na waszej stronce..
mam kilka pytan,i jesli ktos moglby mi odpowiedziec to z gory dziekuje
widze ze Jola jest we wszystkim zorientowana...wiec moze ona potrafi mi odp na wszystko....
planujemy w 4 osoby leciec do Islandii,a wlasciwie nie planujemy tylko mamy juz wykupione bilety lotnicze od 27.02.05 do 13.03.05,czyli 2 tygodnie na wyspie....
moze ktos mi powie co w tym czasie sie tam dzieje,czy w ogole jest mozliwosc przejazdu przez wszystkie drogi,czy moze o tej porze roku jest tam tyle sniegu ze nie warto w ogole tam jechac?
nie wiem nic i oczekuje waszej pomocy
jedna rzecz jaka pamietam to ta ze powinienem wypozyczyc samochod w ATAC poniewaz sa tam srednio drogie ceny i w miare dobre samochody
jesli ktos wie ile o tej porze roku kosztuje wypozyczenie w miare dobrego Jeepa przystosowanego do jazdy po tych terenach,a moze jak na 1szy raz lepiej sie nie nastawiac na wielkie voyage po terenie tylko poprostu objechac Islandie dookola,i starczy..
nie mam pojecia o niczym,wiec moze jeszcze powiecie mi czy 13 dni to wystarczajacy czas na objechanie islandii dookola?
jaka pogoda tam bedzie luty/marzec?
na co sie przygotowac?
bardzo prosze o szczere odpowiedzi..
z gory dziekuje i zapewniam ze nie sa to jedyne moje pytania,ale nie wiem czy odpowiecie mi chociaz na te,bo jesli nie to po co mam sie wysilac z innymi pytaniami
milej nocy
Powrót do góry
karuta
Alpha Team
Dołączył: 01 Kwi 2004
Posty: 1245
PostWysłany: 14 Paź 2004, 19:15    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

no termin to masz ciekawy ...hmmm z doswiadczenia wiem ze jest to okres sniegow i mrozow ...Ale napewno pieknie jesli tylko jest snieg i slonce.Jedynka przewaznie zawsze jest przejezdna ,no chyba ze bedzie zima stulecia ....Przewaznie duzo sniegu jest najwiecej na pólnocy i vestfiordach ..najmniej na poludniowym zachodzie bo tam najczesciej docieraja fronty cieplejsze -ale jedno moge powiedziec -reguly nie ma zadnej.Drogi wewnatrz Islandii sa przejezdne chyba tylko latem ....pozniej sa tam sniegi ,...bo jest to teren polozony powyzej 500 m.n.p.m...a samochod naprawde musi byc dobry ,szczegolnie na te pore roku.Czasami pogoda naprawde jest zla ,szczegolnie przy sztormach z opadami niegu ,byly przypadki ze ludzie uwiezieni w zaspach ,opuscili samochod i zgubili sie odchodzac pare metrow od samochodu i musieli kopac sobie male iglo w sniegu i przeczekac ,takze lepiej byc super przygotowanym.Chyba jednak lepiej wybrac letni termin...
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
jura
Gość
PostWysłany: 14 Paź 2004, 20:38    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Cześć . Można za tysiaka dostać się do Islandii. Bukowałem w ostatni poniedziałek bilet na 09 listopada 2004r.Lęcę z Krakowa SkyEurope do Londynu- Stansted za kwotę łączną wraz z powrotem do Krakowa w dniu 14 listopada za 382 zł wraz z opłatami lotniskowymi. Z Londynu w tych samych dniach lecę do Keflaviku za 84 funty ( była w poniedziałek promocja- powrót za 5 funtów) wraz z opłatami lotniskowymi . 84 funty daje na złote około 560 zł . Łącznie daje to kwotę około 950 zł . Wiem ,iż SkyEurope sprzedaje bilety z wylotem od 15 listopada do 15 grudnia za 1 zł + opłaty lotniskowe. Pamiętaj jedno ,musisz lecieć na Stansted, gdyż tylko z tego lotniska latają tanie linie islandzkie- Icelanderexpress. Ich adres to : icelandexpress.com.
Mam prośbę o małe info od Islandofilów: w jakich godzinach w drugiej dekadzie listopada wschodzi i zachodzi słońce?
Pozdrawiam
Jura
Powrót do góry
karuta
Alpha Team
Dołączył: 01 Kwi 2004
Posty: 1245
PostWysłany: 14 Paź 2004, 21:12    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

jura napisał:
w jakich godzinach w drugiej dekadzie listopada wschodzi i zachodzi słońce?

15 listopada slonce wstaje okolo 9 tej rano a zachodzi okolo 17 stej,miesiac poznij slonce wschodzi okolo 11 stej a zachodzi okolo 16 stej
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Jola

Dołączył: 31 Sty 2004
Posty: 1000
PostWysłany: 14 Paź 2004, 21:35    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

BOSSie!*, karuta odpowiedziala Ci wyczerpująco na Twoje pytania. Co do cen, to wejdz na strone Ataka, wybierz samochod i jakies dodatkowe wyposazenie jesli potrzebujesz, a program policzy Ci aktualną cenę. Rzeczywiscie nie ma się co nastawiać na wjazd w interior, bo to i pora nie ta a i czasu nie masz za duzo. W takim razie wez jakikolwiek samochod 4x4 i wystarczy Ci z powodzeniem. Tak na wszelki wypadek te 4x4:) Moze to byc malutki Suzuki Jimny czy nawet zwykły osobowy z takim napędem.
Pytasz, czy 2 tyg wystarcza na objechanie wyspy.. Zawsze jest tak ze dany czas, ktory chcemy przeznaczyc na zwiedzanie, musi wystarczyc i juz:) Aby przejechac naokolo wyspe jedynka i tylko wyskakiwac szybko na zdjecia, wystarczy tydzien, a Ty masz go 2 razy wiecej, wiec nie jest tak zle.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Islandia :: Forum ICELAND.PL Strona Główna -> Turystyka Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Idź do strony 1, 2, 3 ... 9, 10, 11  Następny
Strona 1 z 11

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach



SIGN PETITION FOR TRAVELLING WITH PETS ON ICELAND!
Kuchnia Azjatycka: chińska, tajska, indyjska, japońska, wietnamska itd.
Powered by phpBB © 2001, 2002 phpBB Group

Igloo Theme Version 1.0 :: Created By: Andrew Charron