Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
| MaciekP
| Dołączył: 03 Lis 2009 | Posty: 12 | |
|
Wysłany: 3 Lis 2009, 15:48 Temat postu: Quadem przez IslandiÄ |
|
|
Witam,
Czy ktoĹ zrealizowaĹ moĹźe juĹź taki projekt, czyli ok 1000km lub wiÄcej przejechane quadem przez wyspÄ z peĹnym wyposazeniem wyprawowym?
Mam za sobÄ
wyprawy na UkrainÄ i do Rumunii i teraz ciÄ
gnie mnie na pĂłĹnoc.
Mysle o tygodniowym wyjeĹşdzie na wĹasnym quadzie przywiezionym z Polski.
KtoĹ moze zaproponowac jakÄ
s trasÄ zahaczajÄ
cÄ
o najciekawsze miejsca, unikajaca asfaltu, czyli czyste 4x4 offroad
M. |
|
Powrót do góry |
|
 |
| edIT
| Dołączył: 20 Paź 2009 | Posty: 187 | Skąd: Islandia |
|
Wysłany: 3 Lis 2009, 15:57 Temat postu: |
|
|
To by byĹa naprawdÄ ostra wyprawa ....
Ciekawe czy ktoĹ siÄ prĂłbowaĹ |
|
Powrót do góry |
|
 |
| rokfor32
| Dołączył: 03 Lip 2009 | Posty: 65 | |
|
Wysłany: 4 Lis 2009, 9:15 Temat postu: |
|
|
SÄ
dwa problemy gĹĂłwne, jak chodzi o quada na Islandii - pierwszy to zasiÄg tego pojazdu, chcÄ
c siÄ wybraÄ w interior trzeba mieÄ zapasu paliwa na ok. 300 km lub wiÄcej (nie zawsze sie da przejechaÄ zgodnie z planem, i na objazdy lub nawrotkÄ musi byÄ zapas). Druga sprawa to brody. W interiorze nie ma mostĂłw, ale dla aut to problem niespecjalny. Przynajmniej tak do 70 cm gĹÄbokoĹci. Ale dla ATV to duĹźo. |
|
Powrót do góry |
|
 |
| mjkl ILOĹÄ OSTRZEĹťEĹ: 1
| Dołączył: 26 Paź 2006 | Posty: 2605 | |
|
|
Powrót do góry |
|
 |
| HARRY75
 | Dołączył: 15 Cze 2007 | Posty: 417 | Skąd: z KÄ
towni |
|
|
Powrót do góry |
|
 |
| MaciekP
| Dołączył: 03 Lis 2009 | Posty: 12 | |
|
Wysłany: 9 Lis 2009, 23:17 Temat postu: |
|
|
Temat nie do koĹca istnieje bo dotyczy raczej jazdy sportowej.
W czasie wyprawy quadowej ma siÄ ze sobÄ
wszystko od jedzenia, przez namiot, kuchenkÄ, ĹpwiĂłr po paliwo.
ZasiÄg quada na baku to ok 150km. Zwykle wozi siÄ od 10 do 20 litrĂłw dodatkowych, co wydĹuĹźa zasiÄg do wspomnianych 300km.
InteresujÄ
ca jest trasa jak najbardziej off-road'owa, czyli bez asfaltu lub z bardzo krĂłtkimi asfaltami jako dojazdĂłwkami po maks 10-20km.
OczywiĹcie jak najwiÄcej krajobrazĂłw, widokĂłw, trochÄ wymagajÄ
cego terenu, brody, gĂłry itp. |
|
Powrót do góry |
|
 |
| rokfor32
| Dołączył: 03 Lip 2009 | Posty: 65 | |
|
Wysłany: 10 Lis 2009, 1:20 Temat postu: |
|
|
Tras tego typu jest sporo. W zasadzie kaĹźda droga, ktĂłra w oznaczeniu ma literkÄ F speĹni Twoje wymagania.
Jest tylko jedno "ale". Interior Islandzki to nie Rumunia, czy Ukraina nawet. Tutaj w razie problemĂłw niekoniecznie uda siÄ gdziekolwiek dodzwoniÄ, a na drogach, o ktĂłre pytasz, pojawianie siÄ kogokolwiek bywa z dosyÄ mizernÄ
czÄstotliwoĹciÄ
, np, parÄ aut w wekend.
Dlatemu, np. ja, staram siÄ unikaÄ dalekich wycieczek lub w ciÄĹźszy teren w jeden pojazd. Minimum (i jednoczeĹnie optimum) to dwa pojazdy.
Podam prosty przykĹad z Ĺźycia - nie dalej jak wczoraj, podczas wycieczki (objazd Langjokul od pĂłĹnocnej strony) okazaĹo siÄ, Ĺźe rzeka, ktĂłrÄ
trzeba byĹo przebrodziÄ, wezbraĹa na tyle, Ĺźe dla jednego z aut staĹa siÄ zbyt gĹÄboka. Gdyby jechaĹ sam, musiaĹby albo zawrĂłciÄ (kilka godzin wstecz do drogi 35), albo czekaÄ do rana, aĹź woda opadnie.
SkoĹczyĹo sie na przeciÄ
gniÄciu go przez rzekÄ na linie, na wyĹÄ
czonym silniku (Ĺźeby nie zassaĹ wody).
ps. jeĹźeli masz mapÄ Islandii, to brody na rzekach oznaczane sÄ
literkÄ
V w kĂłĹeczku. A oznaczane sÄ
nie wszystkie - tylko te wiÄksze, mogÄ
ce sprawiÄ trudnoĹci samochodom terenowym ...
ps2. niedĹugo zapewne pojawiÄ
siÄ zdjÄcia z tej wspomnianej przeprawy ...  |
|
Powrót do góry |
|
 |
| stan
 | Dołączył: 12 Sie 2007 | Posty: 689 | |
|
Wysłany: 10 Lis 2009, 4:32 Temat postu: |
|
|
ja mam wlasnie takie techniczne pytanie, do jakiej glebokosci jestes w stanie pokonac brod quadem?
tutaj wiekszosc brodow nie przekracza pol metra, ale latwo o niespodzianke. ja samemu jestem w stanie (psychicznie ) pojechac tylko w miejsce popularne (jak na islandzkie warunki) i w takim np thorsmork wole chwile poczekac na jakiegos landcruisera albo landrovera przy rzece zeby ten kozak napierw przejechal, i obserwujac go jestem w stanie stwierdzic czy dam rade. (jak mu woda siega szyb to odpuszczam )
wiele islandzkich rzek jest dosyc szeroka, czasem i 100 metrow i nie jest fajnie jak cie na srodku spotka jaka niespodziewajka.
ale na pocieszenie powiem ci ze dosyc czesto spotyka sie na trasie quady choÄ takiego objuczonego to jeszcze nie widzialem. mysle ze spokojnie zaplanujesz sobie trase ktora ma po drodze stacje benzynowe (zazwyczaj samotne dystrybutory samoobslugowe na ktorych placisz karta - nie ma zadnej obslugi) _________________ Divided We Stand, United We Fall!
NSK |
|
Powrót do góry |
|
 |
| MaciekP
| Dołączył: 03 Lis 2009 | Posty: 12 | |
|
Wysłany: 23 Lis 2009, 22:44 Temat postu: |
|
|
DziÄki za wskazĂłwki.
OczywiĹcie wybieramy siÄ na takie wyprawy w MINIMUM dwa quady.
Bezpieczne brodzenie to do ok 60-70cm gĹÄbokoĹci, czyli minimum caĹe koĹo, ktĂłre ma zwykle 25 cali.
Mamy wyciÄ
garki, dodatkowe 30m liny, kinetyk, zblocze, zestawy naprawcze do opon, kompresory, GPSy wodoodporne itp.
Nie mamy telefonĂłw satelitarnych, ale za to czasem SPOT'a wiÄc jest moĹźliwoĹÄ wezwania pomocy przez satelitÄ. |
|
Powrót do góry |
|
 |
| MaciekP
| Dołączył: 03 Lis 2009 | Posty: 12 | |
|
Wysłany: 23 Lis 2009, 22:50 Temat postu: |
|
|
warto dodaÄ, Ĺźe doĹÄ czÄsto mamy wodery, wiÄc kiedy woda podchodzi juz pod wloty powietrza (zwykle umieszczone tuz powyĹźej siedzenia) schodzi siÄ z quada i go prowadzi. To zawsze go nieco podniesie.
Pewna alternatywÄ
jest mocne dociÄ
Ĺźenie tyĹu quada i jechanie na tylnych koĹach z przednimi uniesionymi...ale to extremum.  |
|
Powrót do góry |
|
 |
| rokfor32
| Dołączył: 03 Lip 2009 | Posty: 65 | |
|
Wysłany: 24 Lis 2009, 9:12 Temat postu: |
|
|
TÄ
metodÄ
nie da siÄ jechaÄ nie widzÄ
c ksztaĹtu dna
ps. Co do ĹÄ
cznoĹci - radyjka VHF sÄ
na isla popularne do tego celu. MajÄ
wystarczajÄ
cy zasiÄg, Ĺźeby dogadaÄ siÄ z ktĂłrymĹ punktem ratowniczym, rĂłwnieĹź wszystkie auta ratownicze sÄ
w nie wyposaĹźone. |
|
Powrót do góry |
|
 |
| MaciekP
| Dołączył: 03 Lis 2009 | Posty: 12 | |
|
Wysłany: 24 Lis 2009, 11:32 Temat postu: |
|
|
rokfor32 napisał: | TÄ
metodÄ
nie da siÄ jechaÄ nie widzÄ
c ksztaĹtu dna
ps. Co do ĹÄ
cznoĹci - radyjka VHF sÄ
na isla popularne do tego celu. MajÄ
wystarczajÄ
cy zasiÄg, Ĺźeby dogadaÄ siÄ z ktĂłrymĹ punktem ratowniczym, rĂłwnieĹź wszystkie auta ratownicze sÄ
w nie wyposaĹźone. |
Jaka czestotliwoĹÄ? |
|
Powrót do góry |
|
 |
| MaciekP
| Dołączył: 03 Lis 2009 | Posty: 12 | |
|
Wysłany: 25 Lis 2009, 21:06 Temat postu: |
|
|
niestety nie zdÄ
ĹźyĹem jeszcze przeczytaÄ wszystkiego (chyba siÄ nie da) o tym co warto zobaczyÄ, ale na mapie wyznaczyĹem wstÄpnie trasÄ na przejazd quadem.
WybieraĹem drogi zaznaczone podwĂłjnÄ
przerywanÄ
liniÄ
jako najbardziej off-roadowe i zasiÄg pomiÄdzy stacjami paliwa max. 300km
Ktos ma jakieĹ zdjÄcia jak wyglÄ
dajÄ
takie drogi "przerywane"?
WyszĹo coĹ takiego:
Czy ktoĹ ma z tego obszaru jakieĹ tracki garminowskie do GPS ktĂłrymi mĂłgĹby siÄ podzieliÄ?
Na google earth wyglÄ
da fajnie, ale moĹźe warto coĹ konkretnego zobaczyÄ.
ChciaĹbym znaleĹşÄ kompromis pomiÄdzy offroadowoĹciÄ
trasy a atrakcyjnoĹciÄ
turystycznÄ
.
MogÄ wysĹaÄ komuĹ wstepnego tracka do mapsource.
Trasa ma ok 800km |
|
Powrót do góry |
|
 |
| damon
 | Dołączył: 23 Paź 2009 | Posty: 35 | |
|
Wysłany: 26 Lis 2009, 20:41 Temat postu: powodzenia |
|
|
NiektĂłre rzeki w Islandii majÄ
taki Ĺilny nurt Ĺźe bez Ĺźadnego problemu mogÄ
przewrĂłciÄ ,lub porwaÄ ciÄ razem z kĹadem ,trzeba dodaÄ Ĺźe dno w takiej rzece zmienia siÄ nie ustanie woda wciÄ
Ĺź przesuwa kamienie na dnie i to jest problem gdy siÄ przejeĹźdza przez szerokÄ
rzekÄ |
|
Powrót do góry |
|
 |
| MaciekP
| Dołączył: 03 Lis 2009 | Posty: 12 | |
|
Wysłany: 26 Lis 2009, 20:55 Temat postu: |
|
|
dziÄki,
quad przeprawowy waĹźy z jeĹşdĹşcem i bagaĹźem ok 500kg. To nie takie byle co
Suchy quad, czyli goĹy, bez paliwa i oleju to prawie 300kg. |
|
Powrót do góry |
|
 |
| magenta
 | Dołączył: 02 Wrz 2009 | Posty: 23 | Skąd: mozambik |
|
Wysłany: 26 Lis 2009, 21:22 Temat postu: |
|
|
moje pajero waĹźy ponad dwie tony i maiĹem przyjemnoĹÄ byÄ zniesionym na jednej z rzek Islandii. |
|
Powrót do góry |
|
 |
| rokfor32
| Dołączył: 03 Lip 2009 | Posty: 65 | |
|
Wysłany: 26 Lis 2009, 21:36 Temat postu: |
|
|
PytaĹem o tÄ
czÄstotliwoĹÄ na VHF znajomego islandczyka - powiedziaĹ, Ĺźe "kanaĹ 16" - cokolwiek to oznacza Nie mam zupeĹnie rozeznania w radyjkach VHF, niestety.
Co do zdjÄÄ - przeglÄ
dnij sobie sÄ
siedni temat, jest tam sporo linkĂłw do galerii (zdjÄcia z naszych wycieczek), z róşnych rejonĂłw wyspy i z róşnych pĂłr roku. |
|
Powrót do góry |
|
 |
| MaciekP
| Dołączył: 03 Lis 2009 | Posty: 12 | |
|
Wysłany: 26 Lis 2009, 22:34 Temat postu: |
|
|
niestety niewiele mi to mĂłwi.
Amatorskie pasmo w Europie to PMR i ma 8 kanaĹĂłw i zasiÄg zaledwie kilka kilometrĂłw. |
|
Powrót do góry |
|
 |
| MaciekP
| Dołączył: 03 Lis 2009 | Posty: 12 | |
|
Wysłany: 26 Lis 2009, 22:35 Temat postu: |
|
|
"moje pajero waĹźy ponad dwie tony i maiĹem przyjemnoĹÄ byÄ zniesionym na jednej z rzek Islandii."
ok. DziaĹa na wyobraĹşniÄ. |
|
Powrót do góry |
|
 |
| MaciekP
| Dołączył: 03 Lis 2009 | Posty: 12 | |
|
Wysłany: 26 Lis 2009, 22:41 Temat postu: |
|
|
ok, sprawdziĹem
VHF to pasmo 2m o czestotliwoĹci 156-174MHZ.
Ma 88 kanaĹĂłw i rzeczywiĹcie kanaĹ #16 - 156.8MHz jest alarmowy |
|
Powrót do góry |
|
 |
|