Zobacz poprzedni temat :: Zobacz nastpny temat |
Autor |
Wiadomo |
| zatroskany ILOŚĆ OSTRZEŻEŃ: 2
| Doczy: 09 Pa 2008 | Posty: 1220 | |
|
Wysany: 3 Cze 2010, 20:48 Temat postu: |
|
|
Konieczko napisa: | Zatrosk, pilotowales kiedys samolot ?
Albo chocby model ?
|
Konieczny ty chyba jestes pilotem furmanek.
Konieczko napisa: |
Co Ty wypisujesz za bzdury czy myslisz ze na 100m samolot w tajemniczy sposob przerwie opadanie i zacznie sie lot poziomy lub zacznie sie wznosic jakby odbil sie od tajemniczej bariery, albo zostal tkniety czarodziejska rozdzka ?
Aby przejsc do lotu poziomego samolot wytraca jeszcze kilkadziesiat metrow wysokosci.
Ostatnia raportowana wysokosc wg stenogramu to 80m.
Piloci mysleli ze sa o ok 100m wyzej niz byli w istocie. Wskazuje to na blad we wprowadzeniu cisnienia (z powodu bledu we wprowadzaniu badz bledu w podaniu przez kontrolera)
|
Tu widac jak jestes zaslepiony. Ostatnia odliczona wysokosc to 20m(!) i tu ci sie nie uda sciemnianie bo to jest w zapisie:
O 10.40.07 s, gdy wysokościomierz wskazuje 400 m, włącza się sygnał ostrzegawczy systemu TAWS. Po raz pierwszy w kabinie rozlega się mechaniczny głos: "Terrain Ahead" (Ziemia przed tobą). Ostrzeżenie powtarza się co kilka sekund. O 10.40.44 dochodzi drugie: "Pull up!" (Natychmiast w górę).
Nawigator odlicza wysokość: 100 metrów, 90, 80, 60, 50... Z wieży dochodzi komenda: "Horyzont 101" - polecająca wyrównać lot. Powtarza się między 30. a 20. metrem. Nadal słychać "Pull up", do którego dochodzi sygnał ostrzegawczy radiowysokościomierza.
Konieczko napisa: |
Nie wiadomo co sie dzialo po komendzie odchodzimy i nie wiadomo reakcja na co byl okrzyk "Ku...wa".
Dla Ciebie wszystko jest proste i oczywiste, mysl tak dalej, zycie bedzie prostsze a Ziemia plaska.
Spekulacje na temat radiowysokosciomierza sa takze calkowicie wyssane z palca. Gdyby poslugiwali sie radiowysokosciomierzem, raportowanie wysokosci wygladalo by np tak :
200
150
100
120 - nagly wzrost
130
110
100
Nie bylby to ciag malejacy, jak jest w stenogramie.
A jesli samolot lecial "przesuniety" w pionie o 100m to kontrola o tym wiedziala i czekali co sie stanie pod koniec padlo "101 , horyzont" tak dla alibi zeby slad pozostal ze cos probowali zrobic.
Nie ma takze dotad zadnej wiarygodnej informacji na temat zwiekszenia opadania. To co publikowaly media byly to spekulacje nie fakty.
Nie bylo dotad zadnego raportu z badania skrzynek - czyli toru lotu w 3D w funkcji czasu, rozkladu sil i przeciazen i impulsow sterowania.
To co dotad opublikowano to zgadywanki. |
Jest ABSOLUTNIE oczywiste ze nawigator podawal prawidlowe dane o wysokosci az do 20 m, pozniej bylo juz drzewo. Mozna powiedziec ze dane wysokosciomierza byly doskonale, bardzo precyzyjne.
Kontroler podal horyzont gdy samolot zszedl ponizej 100 m tyle ze bylo juz za pozno.
Dane z innych urzadzen sie pojawia ale tylko potwierdza ze bylo to celowe zejscie do ladowania na oko i nosa przez wypatrywanie ziemi przez okno. A okrzyk kuzwa sie pojawil bo pokazaly sie drzewa. |
|
Powrt do gry |
|
 |
|
|
Powrt do gry |
|
 |
| Krzysiek1983
| Doczy: 27 Maj 2008 | Posty: 35 | |
|
|
Powrt do gry |
|
 |
| zatroskany ILOŚĆ OSTRZEŻEŃ: 2
| Doczy: 09 Pa 2008 | Posty: 1220 | |
|
|
Powrt do gry |
|
 |
| Scissor_Sisters
| Doczy: 03 Lis 2006 | Posty: 231 | Skd: Olsztyn |
|
Wysany: 6 Cze 2010, 20:26 Temat postu: |
|
|
Za bardzo piloci przycfaniakowali, ot co.
Wypadek z powodu błedu ludzkiego, co tu jeszcze rozważać??? _________________ Mi casa Su casa |
|
Powrt do gry |
|
 |
|
Wysany: 6 Cze 2010, 22:24 Temat postu: |
|
|
Scissor_Sisters napisa: | Za bardzo piloci przycfaniakowali, ot co.
Wypadek z powodu błedu ludzkiego, co tu jeszcze rozważać??? | Jak to co? Trzeba na obstalunek braciszka udowodnic ze w katastrofie maczal rece co najmniej Putin  |
|
Powrt do gry |
|
 |
| siewa26 Ogłoszeniodawca zweryfikowany
| Doczy: 29 Maj 2005 | Posty: 814 | Skd: pUstka |
|
Wysany: 7 Cze 2010, 0:11 Temat postu: |
|
|
OT:
Sxxxxn , ja rozumiem manie wielkości - ale please zmniejsz avatar bo oczy szczypia i palce od przewijania
P.S. dzięki za szybką reakcje NKWD na posterunku |
|
Powrt do gry |
|
 |
|
|
Powrt do gry |
|
 |
| zatroskany ILOŚĆ OSTRZEŻEŃ: 2
| Doczy: 09 Pa 2008 | Posty: 1220 | |
|
|
Powrt do gry |
|
 |
| siewa26 Ogłoszeniodawca zweryfikowany
| Doczy: 29 Maj 2005 | Posty: 814 | Skd: pUstka |
|
|
Powrt do gry |
|
 |
| Krzysiek1983
| Doczy: 27 Maj 2008 | Posty: 35 | |
|
|
Powrt do gry |
|
 |
|
Wysany: 10 Lip 2010, 15:19 Temat postu: |
|
|
http://www.rp.pl/artykul/2,506143_Smolensk__same_zagadki.html
cytat:
"Rosyjscy kontrolerzy lotu Paweł Waleriewicz Plusnin i Wiktor Anatoliewicz Ryżenko to jedni z głównych bohaterów dramatu. Ich postępowanie w kluczowych momentach budzi wątpliwości i prowokuje pytania.
Plusnin w zeznaniach złożonych tuż po katastrofie przyznał, że świadomie podawał załodze Tu-154 nieprawdziwe dane o pogodzie. Kilkanaście minut przed wypadkiem zaniżał widoczność. Mówił lotnikom, że wynosi 400 metrów, podczas gdy widać było na 800 metrów. Pytanie, dlaczego pozwolił sobie na to fałszerstwo? Chciał zniechęcić Protasiuka do lądowania?
Gdy maszyna nadlatywała do Smoleńska, Plusnin nawiązał kontakt z Moskwą, z dyżurnym „Logiki”. Co oznacza ten kryptonim? Nie wiadomo. Kontroler, jak wynika z jego zeznań, prosił o uzgodnienie lądowania prezydenckiego samolotu na innym lotnisku niż Siewiernyj. Jakie dyspozycje dostał ze stolicy? Na razie to tajemnica.
Zaraz po tragedii Plusnin udzielił wywiadu portalowi LifeNews. ru. Twierdził, że proponował załodze, by leciała na lotnisko zapasowe, ale Polacy mieli odmówić. Śladu takiej propozycji i ewentualnej odmowy nie ma w opublikowanych stenogramach.
Wątpliwości budzą też działania Ryżenki, który sprowadzał tupolewa na pas. Posługując się wskazaniami radaru, podawał kpt. Protasiukowi informacje, że samolot jest na właściwej wysokości. Pytanie dlaczego, skoro maszyna w kilku momentach miała inną wysokość niż wymagana. Na przykład 4 km od pasa samolot powinien być 200 metrów nad ziemią. Tymczasem z meldunków nawigatora wynika, że był na 300 metrach. Mimo tego Ryżenko mówił, że są na kursie i ścieżce podejścia.
Trzeba wyjaśnić, czy Ryżenko tuż przed katastrofą nie popełnił kolejnego błędu. Podał załodze, że są 2 km od pasa i dopiero 13 sekund później wezwał Protasiuka do wyrównania lotu. Wtedy wypadek był już nieunikniony. Ryżenko powinien zareagować szybciej. Dlaczego tak długo czekał z wydaniem komendy „Horyzont”? " |
|
Powrt do gry |
|
 |
| adam12
| Doczy: 09 Cze 2009 | Posty: 2 | |
|
|
Powrt do gry |
|
 |
|
Wysany: 4 Sie 2010, 8:55 Temat postu: |
|
|
http://fakty.interia.pl/polska/news/chochlow-w-tupolewie-doszlo-do-awarii,1514424
Cytaty:
" Według Chochłowa tzw. trzecia czarna skrzynka ATM QAR zapisuje oryginalne parametry rejestratora rosyjskiego MŁP-14-6 i dodatkowe parametry wibracji silników. To jest pierwsza na świecie czarna skrzynka z pamięcią skomputeryzowaną. Wystarczy wyjąć kartę pamięci, podłączyć do laptopa i po półgodzinie wie się już w 90 proc., co spowodowało katastrofę. Ekspert przypomina, że MAK miał polską czarną skrzynkę przez trzy dni. "Przez ten czas mógł skasować, wgrać i zgrać wszystko, co chciał. Na pewno nie miał problemów z jej rozkodowaniem".
Zdaniem rozmówcy "Naszego Dziennika" w tupolewie doszło do awarii. Klapy samolotu podniesione na 28 stopni świadczą, że piloci odchodzili w trybie automatycznym na drugi krąg. Samolot z nieznanych przyczyn poszedł w dół. Piloci nie zrezygnowaliby z konfiguracji do lądowania na rzecz konfiguracji do odejścia (o czym bezsprzecznie świadczy podniesienie klap), gdyby chcieli lądować.
Chochłow nazywa "kompletną bzdurą" twierdzenie, że samolot uderzył grzbietem. "To się jeszcze nigdy nie zdarzyło".
(zdarzylo sie, zdarzylo - przypis Konieczki )
Według niego piloci próbowali usiąść awaryjnie na łące przed pasem, ale samolot tak "rozhuśtał" się w płaszczyźnie bocznej, że silnie uderzyli albo lewym, albo prawym skrzydłem, lub nawet kołami w ziemię. To uderzenie było tak silne, że nastąpiło oderwanie sekcji skrzydło - podwozie od centropłatu. Na centropłacie samolot przełamał się na dwie części, kadłub został zgnieciony. Obydwie części centropłatu, łącznie z głównymi fragmentami skrzydeł i kołami, upadły w pozycji odwróconej, tak samo ogon maszyny. Po dużym uderzeniu elementy koziołkują, stąd pozorne odwrócenie samolotu." |
|
Powrt do gry |
|
 |
| zatroskany ILOŚĆ OSTRZEŻEŃ: 2
| Doczy: 09 Pa 2008 | Posty: 1220 | |
|
Wysany: 4 Sie 2010, 9:48 Temat postu: |
|
|
Konieczny dalej ucz sie na pamiec co mowia w mediach nawiedzonych a niedlugo dolaczysz do oszolomstwa w rodzaju adam12 powyzej. |
|
Powrt do gry |
|
 |
|
Wysany: 4 Sie 2010, 13:58 Temat postu: |
|
|
zatroskany napisa: | Konieczny dalej ucz sie na pamiec co mowia w mediach nawiedzonych a niedlugo dolaczysz do oszolomstwa w rodzaju adam12 powyzej. |
Jak do tej pory nie ma zadnego wiarygodnego materialu na temat katastrofy, wiec jedyne co pozostaje to cytowac media, z kronikarskiego obowiazku. |
|
Powrt do gry |
|
 |
|
Wysany: 6 Sie 2010, 22:02 Temat postu: |
|
|
Gdybys uzyl mozgu do myslenia a nie cytowal media zapewne wyszlo by to z pozytkiem dla forum. |
|
Powrt do gry |
|
 |
| Scissor_Sisters
| Doczy: 03 Lis 2006 | Posty: 231 | Skd: Olsztyn |
|
Wysany: 7 Sie 2010, 23:24 Temat postu: |
|
|
A jak na przykład mi pies zdechnie to też to będzie wina ruskich?? _________________ Mi casa Su casa |
|
Powrt do gry |
|
 |
|
Wysany: 7 Sie 2010, 23:48 Temat postu: |
|
|
Scissor_Sisters napisa: | A jak na przykład mi pies zdechnie to też to będzie wina ruskich?? | No jasne, i najlepiej zglos to do Pis-u , oni w tej sprawie porusza kanaly dyplomatyczne. |
|
Powrt do gry |
|
 |
|
Wysany: 7 Sie 2010, 23:57 Temat postu: |
|
|
Sxxxxn napisa: | Gdybys uzyl mozgu do myslenia a nie cytowal media zapewne wyszlo by to z pozytkiem dla forum. |
Towarzysz Sxxxxn zapewne wrocil z urlopu pelen sil witalnych by zasilic forum kroplami z krynicy swojej madrosci jak jego wielki nicko-imiennik.
Dziekujemy Ci Towarzyszu Sxxxxn, za zaangazowanie w nasza sluszna sprawe, ale tak miedzy nami mowiac to nie xxxxxxx, jak nie macie nic do powiedzenia  |
|
Powrt do gry |
|
 |
|
|
Nie moesz pisa nowych tematw Nie moesz odpowiada w tematach Nie moesz zmienia swoich postw Nie moesz usuwa swoich postw Nie moesz gosowa w ankietach
|
|