| Zobacz poprzedni temat :: Zobacz nastpny temat | 
        
        
                | Autor | Wiadomo | 
        
                | |  |  | jmeisner 
 
 |  | Doczy: 21 Cze 2010 |  | Posty: 14 |  |  | 
 | 
                        
                                |  Wysany: 19 Lip 2010, 14:59    Temat postu: |   |  
                                | 
 |  
                                | I dobrze, że Cię niepokoi bo gdzieś znalazłem opis tej nieoznaczonej 'drożuni' jako 'ekstremalnie trudna, auta poruszają się ze średnia prędkością 10 km/h'. To chyba jest jakiś stary wariant F910. 
 Ale nie byłem tam i na oczy tego nie widziałem
  Jak przejedziesz to napisz czy rzeczywiście taki trudny ;-) |  | 
        
                | Powrt do gry |  | 
        
                |  | 
        
                | |  |  | petite 
 
 |  | Doczy: 08 Cze 2009 |  | Posty: 75 |  | Skd: Reykjavik | 
 | 
                        
                                |  Wysany: 19 Lip 2010, 22:34    Temat postu: |   |  
                                | 
 |  
                                | Ależ mnie korci ta droga...   Niby znajduje się tam jeden z głównych ośrodków nadzorujących Park Narodowy Vatnajokull... Może w związku z tym stan drogi nie jest taki tragiczny... No nic sprobuję się jeszcze czegoś dowiedzieć, zawsze też można przetestować trasę w drodze powrotnej...
 BTW Czy to z tej strony wyczytałeś o tej drodze?
 http://www.nat.is/Information%20Centres/travel_information_sprengisandur.htm
 _________________
 Wiem, że nic nie wiem.
 |  | 
        
                | Powrt do gry |  | 
        
                |  | 
        
                | |  |  | roger9300 ILOŚĆ OSTRZEŻEŃ: 1
 
 |  | Doczy: 07 Sty 2008 |  | Posty: 463 |  |  | 
 | 
                        
                                |  Wysany: 19 Lip 2010, 22:35    Temat postu: |   |  
                                | 
 |  
                                | piszesz o karcie platniczej z funkcja kredytowej, ale oni sa w stanie to sprawdzic, przy wiekszej szkodzie karte kredytowa moga obciazyc, natomiast karta "plus" nie ma tej opcji i moze byc problem. 
 
  	  | jmeisner napisa: |  	  | Dokladnie jest to  BZWBK MasterCard do konta biezacego prowadzonego w EUR. Koszt calosci 10 EUR/rok jak juz pisalem. Dziala to tak ze wplacam kase w EUR na konto i dokladnie tyle ile wplacilem mam limitu (zdaje sie ze firma ktora mnie chce skasowac nie jest w stanie odroznic tego od limitu kredytowego). 
 Do karty mam PIN na transakcje elektronicznie, a na odwrocie jest CVV do transakcji internetowych.
 
 Placilem nia za wynajem samochodu w USA, Niemczech,Norwegii i Islandii. Oprocz tego za Skypea, w PayPalu etc. Dziala bez zarzutu. A straty w przypadku utraty sa ograniczone do aktualnego bilansu konta (ktory utrzymuje poza wyjazdami na groszowym poziomie...).
 | 
 _________________
 Take nothing but pictures.
 Kill nothing but time.
 Leave nothing but footprints.
 Make nothing but memories.
 
 http://picasaweb.google.pl/charzynskibartlomiej
 |  | 
        
                | Powrt do gry |  | 
        
                |  | 
        
                | |  |  | petite 
 
 |  | Doczy: 08 Cze 2009 |  | Posty: 75 |  | Skd: Reykjavik | 
 | 
                        
                                |  Wysany: 19 Lip 2010, 22:35    Temat postu: |   |  
                                | 
 |  
                                | Edit: ten ośrodek nadzorujący znajduję się na terenie Vonarskard. _________________
 Wiem, że nic nie wiem.
 |  | 
        
                | Powrt do gry |  | 
        
                |  | 
        
                | |  |  | roger9300 ILOŚĆ OSTRZEŻEŃ: 1
 
 |  | Doczy: 07 Sty 2008 |  | Posty: 463 |  |  | 
 | 
                        
                                |  Wysany: 19 Lip 2010, 22:40    Temat postu: |   |  
                                | 
 |  
                                | hej, jechalem starą 910 w srode tydzien temu, potem uderzylem na kverkfjoll, i dalej na hveragill-cieply wodospad. powiem tak, w pierwszy dzien 2 opony zalatwione. do askji dojechalem o 1 w nocy i nawet nie mialem ochoty na rozkladanie namiotu, spalem w aucie.jaskinia lodowcowa na kverkfjoll zawala sie na oczach, radze zachowac sporą ostroznosc, a do samej jaskini juz raczej nie da sie wejsc, spadają kilku tonowe kawalki lodu. mysle ze to ostatni rok ja ta jaskinia sie utrzyma. pozdrawiam
 fotki z podrózy za 2 dni na picasa
 
 
  	  | petite napisa: |  	  | Ależ mnie korci ta droga...   Niby znajduje się tam jeden z głównych ośrodków nadzorujących Park Narodowy Vatnajokull... Może w związku z tym stan drogi nie jest taki tragiczny... No nic sprobuję się jeszcze czegoś dowiedzieć, zawsze też można przetestować trasę w drodze powrotnej...
 BTW Czy to z tej strony wyczytałeś o tej drodze?
 http://www.nat.is/Information%20Centres/travel_information_sprengisandur.htm
 | 
 _________________
 Take nothing but pictures.
 Kill nothing but time.
 Leave nothing but footprints.
 Make nothing but memories.
 
 http://picasaweb.google.pl/charzynskibartlomiej
 |  | 
        
                | Powrt do gry |  | 
        
                |  | 
        
                | |  |  | petite 
 
 |  | Doczy: 08 Cze 2009 |  | Posty: 75 |  | Skd: Reykjavik | 
 | 
                        
                                |  Wysany: 19 Lip 2010, 23:41    Temat postu: |   |  
                                | 
 |  
                                |  	  | roger9300 napisa: |  	  | hej, jechalem starą 910 w srode tydzien temu, potem uderzylem na kverkfjoll, i dalej na hveragill-cieply wodospad. powiem tak, w pierwszy dzien 2 opony zalatwione. do askji dojechalem o 1 w nocy i nawet nie mialem ochoty na rozkladanie namiotu, spalem w aucie.jaskinia lodowcowa na kverkfjoll zawala sie na oczach, radze zachowac sporą ostroznosc, a do samej jaskini juz raczej nie da sie wejsc, spadają kilku tonowe kawalki lodu. mysle ze to ostatni rok ja ta jaskinia sie utrzyma. pozdrawiam
 fotki z podrózy za 2 dni na picasa
 
 
  	  | petite napisa: |  	  | Ależ mnie korci ta droga...   Niby znajduje się tam jeden z głównych ośrodków nadzorujących Park Narodowy Vatnajokull... Może w związku z tym stan drogi nie jest taki tragiczny... No nic sprobuję się jeszcze czegoś dowiedzieć, zawsze też można przetestować trasę w drodze powrotnej...
 BTW Czy to z tej strony wyczytałeś o tej drodze?
 http://www.nat.is/Information%20Centres/travel_information_sprengisandur.htm
 | 
 | 
 
 
 No nie żartuj!
  Zabiłeś mnie tą informacją...  Jaskinia pewnie jeszcze trochę się utrzyma, to chyba normalne latem... Chociaż widok  cofających się jęzorów lodowcowych z roku na rok jest załamujący!  Kurde a miałam taką nadzieję, że wejdę do tej jaskini!!!! _________________
 Wiem, że nic nie wiem.
 |  | 
        
                | Powrt do gry |  | 
        
                |  | 
        
                | |  |  | jmeisner 
 
 |  | Doczy: 21 Cze 2010 |  | Posty: 14 |  |  | 
 | 
                        
                                |  Wysany: 20 Lip 2010, 10:29    Temat postu: |   |  
                                | 
 |  
                                |  	  | roger9300 napisa: |  	  | piszesz o karcie platniczej z funkcja kredytowej, ale oni sa w stanie to sprawdzic, przy wiekszej szkodzie karte kredytowa moga obciazyc, natomiast karta "plus" nie ma tej opcji i moze byc problem. 
 | 
 
 Nigdy nigdzie (w tym i na Islandii) nie miałem z tym problemu.
 |  | 
        
                | Powrt do gry |  | 
        
                |  | 
        
                | |  |  | michal-krakow 
 
 |  | Doczy: 23 Sty 2006 |  | Posty: 45 |  | Skd: Kraków | 
 | 
                        
                                |  Wysany: 26 Lip 2010, 10:48    Temat postu: Re: Kverkfjoll |   |  
                                | 
 |  
                                |  	  | petite napisa: |  	  | Witam, za około dwa tyg. wybieramy się do jaskini lodowej przy Kverkfjoll. W zasadzie od południa mam dwie możliwości dojazdu: F26 - F910 - F902 lub skręcić za lodowcem Myrdalsjokull w drogę nr F208 następnie w prawo w nieoznakowaną "dróżunię", która prowadzi do jeziora Langisjór i dalej tuż przy samym lodowcu Vatnajokull aż wyjedziemy na F910. No i mam pytanko czy ktoś przemierzył tę drugą trasę? Niepokoi mnie to, że ta droga przy Vatnajokull jest nieoznakowana...
 | 
 
 Ta droga tuż przy Vatnie jest bezproblemowa. Byliśmy w dwa długie patrole na atekach i nic się złego nie stało. Trochę stresujące może być pokonanie odcinka po roztokach Jokullsa a Fljollum. Nie wolno słuchać zaleceń rangersów, aby zapią 1-kę terenową i jechać bardzo powoli. Zapiąć tylko 4x4 - bez reduktora i utrzymywać stał prędkość 50-60 km/h. Uwaga - miejscami brzegi są oberwane i trzeba wyszukiwać moiżliwości wjazdu na brzeg. Jakby co to dysponuję śladem gps tego odcinka.
 |  | 
        
                | Powrt do gry |  | 
        
                |  | 
        
                | |  |  | scorpion 
 
 |  | Doczy: 02 Lis 2010 |  | Posty: 7 |  |  | 
 | 
                        
                                |  Wysany: 7 Sty 2011, 10:29    Temat postu: |   |  
                                | 
 |  
                                | Witam, 
 domykam teraz plan wyjazdu na Islandię w tym roku w czerwcu (druga połowa). Jestem na etapie wyboru samochodu - chciałbym trochę pojeździć po interiorze, choć większość tras będzie po zwykłej 1-nce.
 
 Znacie ceny wynajmu jeepów, stąd staram się znaleźć samochód we właściwym stosunku ceny do planów.
 
 Wstępnie mój wybór padł na Subaru Forester. Chciałbym nim dotrzeć do:
 
 - Askja - droga F910 i ewentualnie później F88 do parku narodowego (ale mogę równie dobrze wrócić F910 do 1-nki);
 - droga F862 w Parku Narodowym (po lewej stronie od wodospadu Dettifoss;
 - droga 35 - ale rozumiem, że nie jest już traktowana jako górska?
 - droga F225 lub F26 aby się dostać do Landmannalaugar
 - F206 do Laki (ale to niekoniecznie).
 
 No i pytanie, czy ten Forester da radę? Wiem, że dużo zależy od stanu wód, itp. ale chodzi mi o ogólną informację. Prześwit jest duży - 20 cm. Więcej niż np. taki Suzuki Jimmy który jest dwa razy droższy.
 
 Będę zobowiązany za informację.
 
 Pozdrawiam,
 Łukasz
 |  | 
        
                | Powrt do gry |  | 
        
                |  | 
        
                | |  |  | jmeisner 
 
 |  | Doczy: 21 Cze 2010 |  | Posty: 14 |  |  | 
 | 
                        
                                |  Wysany: 7 Sty 2011, 10:33    Temat postu: |   |  
                                | 
 |  
                                | F862, 35 i dojazd do Landmannalaugar bez problemu. Pozostalymi dwoma nie jechalem wiec nie wiem. |  | 
        
                | Powrt do gry |  | 
        
                |  | 
        
                | |  |  | scorpion 
 
 |  | Doczy: 02 Lis 2010 |  | Posty: 7 |  |  | 
 | 
                        
                                |  Wysany: 7 Sty 2011, 10:46    Temat postu: |   |  
                                | 
 |  
                                |  	  | jmeisner napisa: |  	  | F862, 35 i dojazd do Landmannalaugar bez problemu. Pozostalymi dwoma nie jechalem wiec nie wiem. | 
 
 Dzięki, to już coś :-).
 
 Pozdrawiam,
 Łukasz
 |  | 
        
                | Powrt do gry |  | 
        
                |  | 
        
                | |  |  | michal-krakow 
 
 |  | Doczy: 23 Sty 2006 |  | Posty: 45 |  | Skd: Kraków | 
 | 
                        
                                |  Wysany: 7 Sty 2011, 10:59    Temat postu: |   |  
                                | 
 |  
                                | Droga nr 88, dojazd do Askji od pólnocy. Lipiec. 
 Autoportret
 
  |  | 
        
                | Powrt do gry |  | 
        
                |  | 
        
                | |  |  | scorpion 
 
 |  | Doczy: 02 Lis 2010 |  | Posty: 7 |  |  | 
 | 
                        
                                |  Wysany: 7 Sty 2011, 11:02    Temat postu: |   |  
                                | 
 |  
                                |  	  | michal-krakow napisa: |  	  | Droga nr 88, dojazd do Askji od pólnocy. Lipiec. 
 
 | 
 
 Nie dam rady Foresterem w takich warunkach zapewne :-). A co z F910?
 
 Pozdrawiam,
 Łukasz
 |  | 
        
                | Powrt do gry |  | 
        
                |  | 
        
                | |  |  | scorpion 
 
 |  | Doczy: 02 Lis 2010 |  | Posty: 7 |  |  | 
 | 
                        
                                |  Wysany: 7 Sty 2011, 11:20    Temat postu: |   |  
                                | 
 |  
                                | Zapomniałem dopisać, że chodzi mi o F910 od wschodu, a nie od zachodu. 
 Łukasz
 |  | 
        
                | Powrt do gry |  | 
        
                |  | 
        
                | |  |  | michal-krakow 
 
 |  | Doczy: 23 Sty 2006 |  | Posty: 45 |  | Skd: Kraków | 
 | 
                        
                                |  Wysany: 7 Sty 2011, 11:26    Temat postu: |   |  
                                | 
 |  
                                | Od wschodu jest zupełnie spokojnie. Jednak nie tak fascynująco co pokonywanie F910 od południowego-zachodu. Szczególnie ciekawy jest odcinek "starej 910" u podnóża Vatny a "creme de la creme" to przejazd górnym odcinkiem rzeki. Nie wolno jednak słuchać rad ichniejszych GOPR-owców i jechać zbyt wolno. Ten odcinek trzeba jechać jak najszybciej się potrafi. |  | 
        
                | Powrt do gry |  | 
        
                |  | 
        
                | |  |  | scorpion 
 
 |  | Doczy: 02 Lis 2010 |  | Posty: 7 |  |  | 
 | 
                        
                                |  Wysany: 7 Sty 2011, 11:30    Temat postu: |   |  
                                | 
 |  
                                |  	  | michal-krakow napisa: |  	  | Od wschodu jest zupełnie spokojnie. Jednak nie tak fascynująco co pokonywanie F910 od południowego-zachodu. Szczególnie ciekawy jest odcinek "starej 910" u podnóża Vatny a "creme de la creme" to przejazd górnym odcinkiem rzeki. Nie wolno jednak słuchać rad ichniejszych GOPR-owców i jechać zbyt wolno. Ten odcinek trzeba jechać jak najszybciej się potrafi. | 
 
 No to mnie uspokoiłeś :-). Bo na Twoich zdjęciach z F910 nie wygląda to zachęcająco - przypominam - pojadę najprawdopodobniej SUV-em anie nie prawdziwą bryką :-).
 
 Dziękuję.
 Pozdrawiam,
 Lukasz
 |  | 
        
                | Powrt do gry |  | 
        
                |  | 
        
                | |  |  | michal-krakow 
 
 |  | Doczy: 23 Sty 2006 |  | Posty: 45 |  | Skd: Kraków | 
 | 
                        
                                |  Wysany: 7 Sty 2011, 11:37    Temat postu: |   |  
                                | 
 |  
                                | Zastanowił by się mocno, czy nie szkoda Islandii aby jechać na niż SUV-em, a czymś bardziej ambitnym... |  | 
        
                | Powrt do gry |  | 
        
                |  | 
        
                | |  |  | scorpion 
 
 |  | Doczy: 02 Lis 2010 |  | Posty: 7 |  |  | 
 | 
                        
                                |  Wysany: 7 Sty 2011, 12:41    Temat postu: |   |  
                                | 
 |  
                                |  	  | michal-krakow napisa: |  	  | Zastanowił by się mocno, czy nie szkoda Islandii aby jechać na niż SUV-em, a czymś bardziej ambitnym... | 
 
 Pewnie masz racje, ale:
 
 - jazdę z Żoną i dwulatkiem;
 - te drogi, które opisałem, to jedyne drogi F, które chciałbym pokonać;
 - na pierwszy raz to i tak zapewne wystarczy :-).
 
 Za różnicę w cenie pomiędzy jeepem a SUV-em będę miał bilet lotniczy dla cełej rodziny. A możliwości jeepa nie wykorzystam przy powyższych założeniach.
 
 Pozdrawiam,
 Łukasz
 |  | 
        
                | Powrt do gry |  | 
        
                |  | 
        
                | |  |  | sum 
 
  |  | Doczy: 18 Sty 2011 |  | Posty: 21 |  | Skd: Włocławek | 
 | 
                        
                                |  Wysany: 24 Sty 2011, 13:15    Temat postu: |   |  
                                | 
 |  
                                | http://forum.iceland.pl/viewtopic.php?p=174836#174836 
 chyba źle zadałem pytanie - raczej powinno być tu skierowane
 
 na początku czerwca wybieram się promem z samochodem [jeep grand cherokee - samochód nie motany ale nowy
  ] 
 Askja , Herdubreid
 boję się F88 [że za głęboki bród ten pierwszy będzie] - zwłaszcza,że to początek czerwca a podobno ją dopiero 1 lipca otwierają [7 06 rano startuje z portu]
 będę chciał podjechać od 931 do Hengifoss potem dalej przez F910 do celu
 
 czy znacie brody na F910 ?
 czy faktycznie jest tam stacja paliw na F910 ?
 |  | 
        
                | Powrt do gry |  | 
        
                |  | 
        
                | |  |  | Harley 
 
 |  | Doczy: 02 Lip 2011 |  | Posty: 13 |  | Skd: okolice Poznania | 
 | 
                        
                                |  Wysany: 4 Lip 2011, 15:41    Temat postu: |   |  
                                | 
 |  
                                | faktycznie grandem bez motania przez wysoki bród... to raczej bym się nie pakował. 
 Ale pisze ten posta zapewne po Twoim powrocie, więc napisz jak było. Pozdraw
 |  | 
        
                | Powrt do gry |  | 
        
                |  | 
        
                |  |