Zobacz poprzedni temat :: Zobacz nastpny temat |
Autor |
Wiadomo |
| jmeisner
| Doczy: 21 Cze 2010 | Posty: 14 | |
|
Wysany: 19 Lip 2010, 14:59 Temat postu: |
|
|
I dobrze, że Cię niepokoi bo gdzieś znalazłem opis tej nieoznaczonej 'drożuni' jako 'ekstremalnie trudna, auta poruszają się ze średnia prędkością 10 km/h'. To chyba jest jakiś stary wariant F910.
Ale nie byłem tam i na oczy tego nie widziałem Jak przejedziesz to napisz czy rzeczywiście taki trudny ;-) |
|
Powrt do gry |
|
 |
| petite
| Doczy: 08 Cze 2009 | Posty: 75 | Skd: Reykjavik |
|
Wysany: 19 Lip 2010, 22:34 Temat postu: |
|
|
Ależ mnie korci ta droga...
Niby znajduje się tam jeden z głównych ośrodków nadzorujących Park Narodowy Vatnajokull... Może w związku z tym stan drogi nie jest taki tragiczny... No nic sprobuję się jeszcze czegoś dowiedzieć, zawsze też można przetestować trasę w drodze powrotnej...
BTW Czy to z tej strony wyczytałeś o tej drodze?
http://www.nat.is/Information%20Centres/travel_information_sprengisandur.htm _________________ Wiem, że nic nie wiem. |
|
Powrt do gry |
|
 |
| roger9300 ILOŚĆ OSTRZEŻEŃ: 1
| Doczy: 07 Sty 2008 | Posty: 463 | |
|
Wysany: 19 Lip 2010, 22:35 Temat postu: |
|
|
piszesz o karcie platniczej z funkcja kredytowej, ale oni sa w stanie to sprawdzic, przy wiekszej szkodzie karte kredytowa moga obciazyc, natomiast karta "plus" nie ma tej opcji i moze byc problem.
jmeisner napisa: | Dokladnie jest to BZWBK MasterCard do konta biezacego prowadzonego w EUR. Koszt calosci 10 EUR/rok jak juz pisalem. Dziala to tak ze wplacam kase w EUR na konto i dokladnie tyle ile wplacilem mam limitu (zdaje sie ze firma ktora mnie chce skasowac nie jest w stanie odroznic tego od limitu kredytowego).
Do karty mam PIN na transakcje elektronicznie, a na odwrocie jest CVV do transakcji internetowych.
Placilem nia za wynajem samochodu w USA, Niemczech,Norwegii i Islandii. Oprocz tego za Skypea, w PayPalu etc. Dziala bez zarzutu. A straty w przypadku utraty sa ograniczone do aktualnego bilansu konta (ktory utrzymuje poza wyjazdami na groszowym poziomie...). |
_________________ Take nothing but pictures.
Kill nothing but time.
Leave nothing but footprints.
Make nothing but memories.
http://picasaweb.google.pl/charzynskibartlomiej |
|
Powrt do gry |
|
 |
| petite
| Doczy: 08 Cze 2009 | Posty: 75 | Skd: Reykjavik |
|
Wysany: 19 Lip 2010, 22:35 Temat postu: |
|
|
Edit: ten ośrodek nadzorujący znajduję się na terenie Vonarskard. _________________ Wiem, że nic nie wiem. |
|
Powrt do gry |
|
 |
| roger9300 ILOŚĆ OSTRZEŻEŃ: 1
| Doczy: 07 Sty 2008 | Posty: 463 | |
|
Wysany: 19 Lip 2010, 22:40 Temat postu: |
|
|
hej, jechalem starą 910 w srode tydzien temu, potem uderzylem na kverkfjoll, i dalej na hveragill-cieply wodospad. powiem tak, w pierwszy dzien 2 opony zalatwione. do askji dojechalem o 1 w nocy i nawet nie mialem ochoty na rozkladanie namiotu, spalem w aucie.jaskinia lodowcowa na kverkfjoll zawala sie na oczach, radze zachowac sporą ostroznosc, a do samej jaskini juz raczej nie da sie wejsc, spadają kilku tonowe kawalki lodu. mysle ze to ostatni rok ja ta jaskinia sie utrzyma.
pozdrawiam
fotki z podrózy za 2 dni na picasa
petite napisa: | Ależ mnie korci ta droga...
Niby znajduje się tam jeden z głównych ośrodków nadzorujących Park Narodowy Vatnajokull... Może w związku z tym stan drogi nie jest taki tragiczny... No nic sprobuję się jeszcze czegoś dowiedzieć, zawsze też można przetestować trasę w drodze powrotnej...
BTW Czy to z tej strony wyczytałeś o tej drodze?
http://www.nat.is/Information%20Centres/travel_information_sprengisandur.htm |
_________________ Take nothing but pictures.
Kill nothing but time.
Leave nothing but footprints.
Make nothing but memories.
http://picasaweb.google.pl/charzynskibartlomiej |
|
Powrt do gry |
|
 |
| petite
| Doczy: 08 Cze 2009 | Posty: 75 | Skd: Reykjavik |
|
Wysany: 19 Lip 2010, 23:41 Temat postu: |
|
|
roger9300 napisa: | hej, jechalem starą 910 w srode tydzien temu, potem uderzylem na kverkfjoll, i dalej na hveragill-cieply wodospad. powiem tak, w pierwszy dzien 2 opony zalatwione. do askji dojechalem o 1 w nocy i nawet nie mialem ochoty na rozkladanie namiotu, spalem w aucie.jaskinia lodowcowa na kverkfjoll zawala sie na oczach, radze zachowac sporą ostroznosc, a do samej jaskini juz raczej nie da sie wejsc, spadają kilku tonowe kawalki lodu. mysle ze to ostatni rok ja ta jaskinia sie utrzyma.
pozdrawiam
fotki z podrózy za 2 dni na picasa
petite napisa: | Ależ mnie korci ta droga...
Niby znajduje się tam jeden z głównych ośrodków nadzorujących Park Narodowy Vatnajokull... Może w związku z tym stan drogi nie jest taki tragiczny... No nic sprobuję się jeszcze czegoś dowiedzieć, zawsze też można przetestować trasę w drodze powrotnej...
BTW Czy to z tej strony wyczytałeś o tej drodze?
http://www.nat.is/Information%20Centres/travel_information_sprengisandur.htm |
|
No nie żartuj! Zabiłeś mnie tą informacją... Jaskinia pewnie jeszcze trochę się utrzyma, to chyba normalne latem... Chociaż widok cofających się jęzorów lodowcowych z roku na rok jest załamujący! Kurde a miałam taką nadzieję, że wejdę do tej jaskini!!!! _________________ Wiem, że nic nie wiem. |
|
Powrt do gry |
|
 |
| jmeisner
| Doczy: 21 Cze 2010 | Posty: 14 | |
|
Wysany: 20 Lip 2010, 10:29 Temat postu: |
|
|
roger9300 napisa: | piszesz o karcie platniczej z funkcja kredytowej, ale oni sa w stanie to sprawdzic, przy wiekszej szkodzie karte kredytowa moga obciazyc, natomiast karta "plus" nie ma tej opcji i moze byc problem.
|
Nigdy nigdzie (w tym i na Islandii) nie miałem z tym problemu. |
|
Powrt do gry |
|
 |
| michal-krakow
| Doczy: 23 Sty 2006 | Posty: 45 | Skd: Kraków |
|
Wysany: 26 Lip 2010, 10:48 Temat postu: Re: Kverkfjoll |
|
|
petite napisa: | Witam,
za około dwa tyg. wybieramy się do jaskini lodowej przy Kverkfjoll. W zasadzie od południa mam dwie możliwości dojazdu: F26 - F910 - F902 lub skręcić za lodowcem Myrdalsjokull w drogę nr F208 następnie w prawo w nieoznakowaną "dróżunię", która prowadzi do jeziora Langisjór i dalej tuż przy samym lodowcu Vatnajokull aż wyjedziemy na F910. No i mam pytanko czy ktoś przemierzył tę drugą trasę? Niepokoi mnie to, że ta droga przy Vatnajokull jest nieoznakowana... |
Ta droga tuż przy Vatnie jest bezproblemowa. Byliśmy w dwa długie patrole na atekach i nic się złego nie stało. Trochę stresujące może być pokonanie odcinka po roztokach Jokullsa a Fljollum. Nie wolno słuchać zaleceń rangersów, aby zapią 1-kę terenową i jechać bardzo powoli. Zapiąć tylko 4x4 - bez reduktora i utrzymywać stał prędkość 50-60 km/h. Uwaga - miejscami brzegi są oberwane i trzeba wyszukiwać moiżliwości wjazdu na brzeg. Jakby co to dysponuję śladem gps tego odcinka. |
|
Powrt do gry |
|
 |
| scorpion
| Doczy: 02 Lis 2010 | Posty: 7 | |
|
Wysany: 7 Sty 2011, 10:29 Temat postu: |
|
|
Witam,
domykam teraz plan wyjazdu na Islandię w tym roku w czerwcu (druga połowa). Jestem na etapie wyboru samochodu - chciałbym trochę pojeździć po interiorze, choć większość tras będzie po zwykłej 1-nce.
Znacie ceny wynajmu jeepów, stąd staram się znaleźć samochód we właściwym stosunku ceny do planów.
Wstępnie mój wybór padł na Subaru Forester. Chciałbym nim dotrzeć do:
- Askja - droga F910 i ewentualnie później F88 do parku narodowego (ale mogę równie dobrze wrócić F910 do 1-nki);
- droga F862 w Parku Narodowym (po lewej stronie od wodospadu Dettifoss;
- droga 35 - ale rozumiem, że nie jest już traktowana jako górska?
- droga F225 lub F26 aby się dostać do Landmannalaugar
- F206 do Laki (ale to niekoniecznie).
No i pytanie, czy ten Forester da radę? Wiem, że dużo zależy od stanu wód, itp. ale chodzi mi o ogólną informację. Prześwit jest duży - 20 cm. Więcej niż np. taki Suzuki Jimmy który jest dwa razy droższy.
Będę zobowiązany za informację.
Pozdrawiam,
Łukasz |
|
Powrt do gry |
|
 |
| jmeisner
| Doczy: 21 Cze 2010 | Posty: 14 | |
|
Wysany: 7 Sty 2011, 10:33 Temat postu: |
|
|
F862, 35 i dojazd do Landmannalaugar bez problemu. Pozostalymi dwoma nie jechalem wiec nie wiem. |
|
Powrt do gry |
|
 |
| scorpion
| Doczy: 02 Lis 2010 | Posty: 7 | |
|
Wysany: 7 Sty 2011, 10:46 Temat postu: |
|
|
jmeisner napisa: | F862, 35 i dojazd do Landmannalaugar bez problemu. Pozostalymi dwoma nie jechalem wiec nie wiem. |
Dzięki, to już coś :-).
Pozdrawiam,
Łukasz |
|
Powrt do gry |
|
 |
| michal-krakow
| Doczy: 23 Sty 2006 | Posty: 45 | Skd: Kraków |
|
Wysany: 7 Sty 2011, 10:59 Temat postu: |
|
|
Droga nr 88, dojazd do Askji od pólnocy. Lipiec.
Autoportret
 |
|
Powrt do gry |
|
 |
| scorpion
| Doczy: 02 Lis 2010 | Posty: 7 | |
|
Wysany: 7 Sty 2011, 11:02 Temat postu: |
|
|
michal-krakow napisa: | Droga nr 88, dojazd do Askji od pólnocy. Lipiec.
|
Nie dam rady Foresterem w takich warunkach zapewne :-). A co z F910?
Pozdrawiam,
Łukasz |
|
Powrt do gry |
|
 |
| scorpion
| Doczy: 02 Lis 2010 | Posty: 7 | |
|
Wysany: 7 Sty 2011, 11:20 Temat postu: |
|
|
Zapomniałem dopisać, że chodzi mi o F910 od wschodu, a nie od zachodu.
Łukasz |
|
Powrt do gry |
|
 |
| michal-krakow
| Doczy: 23 Sty 2006 | Posty: 45 | Skd: Kraków |
|
Wysany: 7 Sty 2011, 11:26 Temat postu: |
|
|
Od wschodu jest zupełnie spokojnie. Jednak nie tak fascynująco co pokonywanie F910 od południowego-zachodu. Szczególnie ciekawy jest odcinek "starej 910" u podnóża Vatny a "creme de la creme" to przejazd górnym odcinkiem rzeki. Nie wolno jednak słuchać rad ichniejszych GOPR-owców i jechać zbyt wolno. Ten odcinek trzeba jechać jak najszybciej się potrafi. |
|
Powrt do gry |
|
 |
| scorpion
| Doczy: 02 Lis 2010 | Posty: 7 | |
|
Wysany: 7 Sty 2011, 11:30 Temat postu: |
|
|
michal-krakow napisa: | Od wschodu jest zupełnie spokojnie. Jednak nie tak fascynująco co pokonywanie F910 od południowego-zachodu. Szczególnie ciekawy jest odcinek "starej 910" u podnóża Vatny a "creme de la creme" to przejazd górnym odcinkiem rzeki. Nie wolno jednak słuchać rad ichniejszych GOPR-owców i jechać zbyt wolno. Ten odcinek trzeba jechać jak najszybciej się potrafi. |
No to mnie uspokoiłeś :-). Bo na Twoich zdjęciach z F910 nie wygląda to zachęcająco - przypominam - pojadę najprawdopodobniej SUV-em anie nie prawdziwą bryką :-).
Dziękuję.
Pozdrawiam,
Lukasz |
|
Powrt do gry |
|
 |
| michal-krakow
| Doczy: 23 Sty 2006 | Posty: 45 | Skd: Kraków |
|
Wysany: 7 Sty 2011, 11:37 Temat postu: |
|
|
Zastanowił by się mocno, czy nie szkoda Islandii aby jechać na niż SUV-em, a czymś bardziej ambitnym... |
|
Powrt do gry |
|
 |
| scorpion
| Doczy: 02 Lis 2010 | Posty: 7 | |
|
Wysany: 7 Sty 2011, 12:41 Temat postu: |
|
|
michal-krakow napisa: | Zastanowił by się mocno, czy nie szkoda Islandii aby jechać na niż SUV-em, a czymś bardziej ambitnym... |
Pewnie masz racje, ale:
- jazdę z Żoną i dwulatkiem;
- te drogi, które opisałem, to jedyne drogi F, które chciałbym pokonać;
- na pierwszy raz to i tak zapewne wystarczy :-).
Za różnicę w cenie pomiędzy jeepem a SUV-em będę miał bilet lotniczy dla cełej rodziny. A możliwości jeepa nie wykorzystam przy powyższych założeniach.
Pozdrawiam,
Łukasz |
|
Powrt do gry |
|
 |
| sum
 | Doczy: 18 Sty 2011 | Posty: 21 | Skd: Włocławek |
|
Wysany: 24 Sty 2011, 13:15 Temat postu: |
|
|
http://forum.iceland.pl/viewtopic.php?p=174836#174836
chyba źle zadałem pytanie - raczej powinno być tu skierowane
na początku czerwca wybieram się promem z samochodem [jeep grand cherokee - samochód nie motany ale nowy ]
Askja , Herdubreid
boję się F88 [że za głęboki bród ten pierwszy będzie] - zwłaszcza,że to początek czerwca a podobno ją dopiero 1 lipca otwierają [7 06 rano startuje z portu]
będę chciał podjechać od 931 do Hengifoss potem dalej przez F910 do celu
czy znacie brody na F910 ?
czy faktycznie jest tam stacja paliw na F910 ? |
|
Powrt do gry |
|
 |
| Harley
| Doczy: 02 Lip 2011 | Posty: 13 | Skd: okolice Poznania |
|
Wysany: 4 Lip 2011, 15:41 Temat postu: |
|
|
faktycznie grandem bez motania przez wysoki bród... to raczej bym się nie pakował.
Ale pisze ten posta zapewne po Twoim powrocie, więc napisz jak było. Pozdraw |
|
Powrt do gry |
|
 |
|