reklama

Forum Islandia :: Forum ICELAND.PL Strona Główna

ICELAND.PL :: Islandia - strona główna portalu

ZANIM COŚ NAPISZESZ PRZECZYTAJ REGULAMIN  
JEŚLI KTOŚ CIĘ OBRAŻA LUB ŁAMIE REGULAMIN, NIE DAJ SIĘ SPROWOKOWAĆ, NAPISZ DO ADMINA!

 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   RejestracjaRejestracja   ProfilProfil   ZalogujZaloguj 

Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   

Askja - dojazd, od kiedy mozna.
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Islandia :: Forum ICELAND.PL Strona Główna -> Turystyka
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
jmeisner

Dołączył: 21 Cze 2010
Posty: 14
PostWysłany: 19 Lip 2010, 14:59    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

I dobrze, że Cię niepokoi bo gdzieś znalazłem opis tej nieoznaczonej 'drożuni' jako 'ekstremalnie trudna, auta poruszają się ze średnia prędkością 10 km/h'. To chyba jest jakiś stary wariant F910.

Ale nie byłem tam i na oczy tego nie widziałem Smile Jak przejedziesz to napisz czy rzeczywiście taki trudny ;-)
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
petite

Dołączył: 08 Cze 2009
Posty: 75
Skąd: Reykjavik
PostWysłany: 19 Lip 2010, 22:34    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Ależ mnie korci ta droga... lol
Niby znajduje się tam jeden z głównych ośrodków nadzorujących Park Narodowy Vatnajokull... Może w związku z tym stan drogi nie jest taki tragiczny... No nic sprobuję się jeszcze czegoś dowiedzieć, zawsze też można przetestować trasę w drodze powrotnej...
BTW Czy to z tej strony wyczytałeś o tej drodze?
http://www.nat.is/Information%20Centres/travel_information_sprengisandur.htm
_________________
Wiem, że nic nie wiem.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
roger9300
ILOŚĆ OSTRZEŻEŃ: 1
Dołączył: 07 Sty 2008
Posty: 463
PostWysłany: 19 Lip 2010, 22:35    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

piszesz o karcie platniczej z funkcja kredytowej, ale oni sa w stanie to sprawdzic, przy wiekszej szkodzie karte kredytowa moga obciazyc, natomiast karta "plus" nie ma tej opcji i moze byc problem.

jmeisner napisał:
Dokladnie jest to BZWBK MasterCard do konta biezacego prowadzonego w EUR. Koszt calosci 10 EUR/rok jak juz pisalem. Dziala to tak ze wplacam kase w EUR na konto i dokladnie tyle ile wplacilem mam limitu (zdaje sie ze firma ktora mnie chce skasowac nie jest w stanie odroznic tego od limitu kredytowego).

Do karty mam PIN na transakcje elektronicznie, a na odwrocie jest CVV do transakcji internetowych.

Placilem nia za wynajem samochodu w USA, Niemczech,Norwegii i Islandii. Oprocz tego za Skypea, w PayPalu etc. Dziala bez zarzutu. A straty w przypadku utraty sa ograniczone do aktualnego bilansu konta (ktory utrzymuje poza wyjazdami na groszowym poziomie...).

_________________
Take nothing but pictures.
Kill nothing but time.
Leave nothing but footprints.
Make nothing but memories.

http://picasaweb.google.pl/charzynskibartlomiej
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Numer GG
petite

Dołączył: 08 Cze 2009
Posty: 75
Skąd: Reykjavik
PostWysłany: 19 Lip 2010, 22:35    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Edit: ten ośrodek nadzorujący znajduję się na terenie Vonarskard.
_________________
Wiem, że nic nie wiem.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
roger9300
ILOŚĆ OSTRZEŻEŃ: 1
Dołączył: 07 Sty 2008
Posty: 463
PostWysłany: 19 Lip 2010, 22:40    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

hej, jechalem starą 910 w srode tydzien temu, potem uderzylem na kverkfjoll, i dalej na hveragill-cieply wodospad. powiem tak, w pierwszy dzien 2 opony zalatwione. do askji dojechalem o 1 w nocy i nawet nie mialem ochoty na rozkladanie namiotu, spalem w aucie.jaskinia lodowcowa na kverkfjoll zawala sie na oczach, radze zachowac sporą ostroznosc, a do samej jaskini juz raczej nie da sie wejsc, spadają kilku tonowe kawalki lodu. mysle ze to ostatni rok ja ta jaskinia sie utrzyma.
pozdrawiam
fotki z podrózy za 2 dni na picasa

petite napisał:
Ależ mnie korci ta droga... lol
Niby znajduje się tam jeden z głównych ośrodków nadzorujących Park Narodowy Vatnajokull... Może w związku z tym stan drogi nie jest taki tragiczny... No nic sprobuję się jeszcze czegoś dowiedzieć, zawsze też można przetestować trasę w drodze powrotnej...
BTW Czy to z tej strony wyczytałeś o tej drodze?
http://www.nat.is/Information%20Centres/travel_information_sprengisandur.htm

_________________
Take nothing but pictures.
Kill nothing but time.
Leave nothing but footprints.
Make nothing but memories.

http://picasaweb.google.pl/charzynskibartlomiej
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Numer GG
petite

Dołączył: 08 Cze 2009
Posty: 75
Skąd: Reykjavik
PostWysłany: 19 Lip 2010, 23:41    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

roger9300 napisał:
hej, jechalem starą 910 w srode tydzien temu, potem uderzylem na kverkfjoll, i dalej na hveragill-cieply wodospad. powiem tak, w pierwszy dzien 2 opony zalatwione. do askji dojechalem o 1 w nocy i nawet nie mialem ochoty na rozkladanie namiotu, spalem w aucie.jaskinia lodowcowa na kverkfjoll zawala sie na oczach, radze zachowac sporą ostroznosc, a do samej jaskini juz raczej nie da sie wejsc, spadają kilku tonowe kawalki lodu. mysle ze to ostatni rok ja ta jaskinia sie utrzyma.
pozdrawiam
fotki z podrózy za 2 dni na picasa

petite napisał:
Ależ mnie korci ta droga... lol
Niby znajduje się tam jeden z głównych ośrodków nadzorujących Park Narodowy Vatnajokull... Może w związku z tym stan drogi nie jest taki tragiczny... No nic sprobuję się jeszcze czegoś dowiedzieć, zawsze też można przetestować trasę w drodze powrotnej...
BTW Czy to z tej strony wyczytałeś o tej drodze?
http://www.nat.is/Information%20Centres/travel_information_sprengisandur.htm



No nie żartuj! Neutral Zabiłeś mnie tą informacją... Shocked Jaskinia pewnie jeszcze trochę się utrzyma, to chyba normalne latem... Chociaż widok cofających się jęzorów lodowcowych z roku na rok jest załamujący! Kurde a miałam taką nadzieję, że wejdę do tej jaskini!!!!
_________________
Wiem, że nic nie wiem.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
jmeisner

Dołączył: 21 Cze 2010
Posty: 14
PostWysłany: 20 Lip 2010, 10:29    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

roger9300 napisał:
piszesz o karcie platniczej z funkcja kredytowej, ale oni sa w stanie to sprawdzic, przy wiekszej szkodzie karte kredytowa moga obciazyc, natomiast karta "plus" nie ma tej opcji i moze byc problem.


Nigdy nigdzie (w tym i na Islandii) nie miałem z tym problemu.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
michal-krakow

Dołączył: 23 Sty 2006
Posty: 45
Skąd: Kraków
PostWysłany: 26 Lip 2010, 10:48    Temat postu: Re: Kverkfjoll Odpowiedz z cytatem

petite napisał:
Witam,
za około dwa tyg. wybieramy się do jaskini lodowej przy Kverkfjoll. W zasadzie od południa mam dwie możliwości dojazdu: F26 - F910 - F902 lub skręcić za lodowcem Myrdalsjokull w drogę nr F208 następnie w prawo w nieoznakowaną "dróżunię", która prowadzi do jeziora Langisjór i dalej tuż przy samym lodowcu Vatnajokull aż wyjedziemy na F910. No i mam pytanko czy ktoś przemierzył tę drugą trasę? Niepokoi mnie to, że ta droga przy Vatnajokull jest nieoznakowana...


Ta droga tuż przy Vatnie jest bezproblemowa. Byliśmy w dwa długie patrole na atekach i nic się złego nie stało. Trochę stresujące może być pokonanie odcinka po roztokach Jokullsa a Fljollum. Nie wolno słuchać zaleceń rangersów, aby zapią 1-kę terenową i jechać bardzo powoli. Zapiąć tylko 4x4 - bez reduktora i utrzymywać stał prędkość 50-60 km/h. Uwaga - miejscami brzegi są oberwane i trzeba wyszukiwać moiżliwości wjazdu na brzeg. Jakby co to dysponuję śladem gps tego odcinka.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
scorpion

Dołączył: 02 Lis 2010
Posty: 7
PostWysłany: 7 Sty 2011, 10:29    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Witam,

domykam teraz plan wyjazdu na Islandię w tym roku w czerwcu (druga połowa). Jestem na etapie wyboru samochodu - chciałbym trochę pojeździć po interiorze, choć większość tras będzie po zwykłej 1-nce.

Znacie ceny wynajmu jeepów, stąd staram się znaleźć samochód we właściwym stosunku ceny do planów.

Wstępnie mój wybór padł na Subaru Forester. Chciałbym nim dotrzeć do:

- Askja - droga F910 i ewentualnie później F88 do parku narodowego (ale mogę równie dobrze wrócić F910 do 1-nki);
- droga F862 w Parku Narodowym (po lewej stronie od wodospadu Dettifoss;
- droga 35 - ale rozumiem, że nie jest już traktowana jako górska?
- droga F225 lub F26 aby się dostać do Landmannalaugar
- F206 do Laki (ale to niekoniecznie).

No i pytanie, czy ten Forester da radę? Wiem, że dużo zależy od stanu wód, itp. ale chodzi mi o ogólną informację. Prześwit jest duży - 20 cm. Więcej niż np. taki Suzuki Jimmy który jest dwa razy droższy.

Będę zobowiązany za informację.

Pozdrawiam,
Łukasz
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
jmeisner

Dołączył: 21 Cze 2010
Posty: 14
PostWysłany: 7 Sty 2011, 10:33    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

F862, 35 i dojazd do Landmannalaugar bez problemu. Pozostalymi dwoma nie jechalem wiec nie wiem.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
scorpion

Dołączył: 02 Lis 2010
Posty: 7
PostWysłany: 7 Sty 2011, 10:46    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

jmeisner napisał:
F862, 35 i dojazd do Landmannalaugar bez problemu. Pozostalymi dwoma nie jechalem wiec nie wiem.


Dzięki, to już coś :-).

Pozdrawiam,
Łukasz
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
michal-krakow

Dołączył: 23 Sty 2006
Posty: 45
Skąd: Kraków
PostWysłany: 7 Sty 2011, 10:59    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Droga nr 88, dojazd do Askji od pólnocy. Lipiec.

Autoportret
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
scorpion

Dołączył: 02 Lis 2010
Posty: 7
PostWysłany: 7 Sty 2011, 11:02    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

michal-krakow napisał:
Droga nr 88, dojazd do Askji od pólnocy. Lipiec.



Nie dam rady Foresterem w takich warunkach zapewne :-). A co z F910?

Pozdrawiam,
Łukasz
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
scorpion

Dołączył: 02 Lis 2010
Posty: 7
PostWysłany: 7 Sty 2011, 11:20    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Zapomniałem dopisać, że chodzi mi o F910 od wschodu, a nie od zachodu.

Łukasz
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
michal-krakow

Dołączył: 23 Sty 2006
Posty: 45
Skąd: Kraków
PostWysłany: 7 Sty 2011, 11:26    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Od wschodu jest zupełnie spokojnie. Jednak nie tak fascynująco co pokonywanie F910 od południowego-zachodu. Szczególnie ciekawy jest odcinek "starej 910" u podnóża Vatny a "creme de la creme" to przejazd górnym odcinkiem rzeki. Nie wolno jednak słuchać rad ichniejszych GOPR-owców i jechać zbyt wolno. Ten odcinek trzeba jechać jak najszybciej się potrafi.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
scorpion

Dołączył: 02 Lis 2010
Posty: 7
PostWysłany: 7 Sty 2011, 11:30    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

michal-krakow napisał:
Od wschodu jest zupełnie spokojnie. Jednak nie tak fascynująco co pokonywanie F910 od południowego-zachodu. Szczególnie ciekawy jest odcinek "starej 910" u podnóża Vatny a "creme de la creme" to przejazd górnym odcinkiem rzeki. Nie wolno jednak słuchać rad ichniejszych GOPR-owców i jechać zbyt wolno. Ten odcinek trzeba jechać jak najszybciej się potrafi.


No to mnie uspokoiłeś :-). Bo na Twoich zdjęciach z F910 nie wygląda to zachęcająco - przypominam - pojadę najprawdopodobniej SUV-em anie nie prawdziwą bryką :-).

Dziękuję.
Pozdrawiam,
Lukasz
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
michal-krakow

Dołączył: 23 Sty 2006
Posty: 45
Skąd: Kraków
PostWysłany: 7 Sty 2011, 11:37    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Zastanowił by się mocno, czy nie szkoda Islandii aby jechać na niż SUV-em, a czymś bardziej ambitnym...
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
scorpion

Dołączył: 02 Lis 2010
Posty: 7
PostWysłany: 7 Sty 2011, 12:41    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

michal-krakow napisał:
Zastanowił by się mocno, czy nie szkoda Islandii aby jechać na niż SUV-em, a czymś bardziej ambitnym...


Pewnie masz racje, ale:

- jazdę z Żoną i dwulatkiem;
- te drogi, które opisałem, to jedyne drogi F, które chciałbym pokonać;
- na pierwszy raz to i tak zapewne wystarczy :-).

Za różnicę w cenie pomiędzy jeepem a SUV-em będę miał bilet lotniczy dla cełej rodziny. A możliwości jeepa nie wykorzystam przy powyższych założeniach.

Pozdrawiam,
Łukasz
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
sum

Dołączył: 18 Sty 2011
Posty: 21
Skąd: Włocławek
PostWysłany: 24 Sty 2011, 13:15    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

http://forum.iceland.pl/viewtopic.php?p=174836#174836

chyba źle zadałem pytanie - raczej powinno być tu skierowane

na początku czerwca wybieram się promem z samochodem [jeep grand cherokee - samochód nie motany ale nowy Wink]

Askja , Herdubreid
boję się F88 [że za głęboki bród ten pierwszy będzie] - zwłaszcza,że to początek czerwca a podobno ją dopiero 1 lipca otwierają [7 06 rano startuje z portu]
będę chciał podjechać od 931 do Hengifoss potem dalej przez F910 do celu

czy znacie brody na F910 ?
czy faktycznie jest tam stacja paliw na F910 ?
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Harley

Dołączył: 02 Lip 2011
Posty: 13
Skąd: okolice Poznania
PostWysłany: 4 Lip 2011, 15:41    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

faktycznie grandem bez motania przez wysoki bród... to raczej bym się nie pakował.

Ale pisze ten posta zapewne po Twoim powrocie, więc napisz jak było. Pozdraw
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Numer GG
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Islandia :: Forum ICELAND.PL Strona Główna -> Turystyka Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4  Następny
Strona 3 z 4

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach



SIGN PETITION FOR TRAVELLING WITH PETS ON ICELAND!
Kuchnia Azjatycka: chińska, tajska, indyjska, japońska, wietnamska itd.
Powered by phpBB © 2001, 2002 phpBB Group

Igloo Theme Version 1.0 :: Created By: Andrew Charron